Ringar i stallet

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Piaff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 266

Piaff

Trådstartare
Klurigt med rubrik, men! Ni med vigsel/förlovningsringar med stenar på, hur gör ni i stallet?

Jag har en slät förlovningsring men vill gärna ha en vigselring med lite bling, allra helst en solitär i mitten. Min sambo tog upp frågan om hur jag ska göra i stallet, för det vore ju otroligt tråkigt att tappa en sten.

Jag velar då mellan att istället välja halvallians, eller ta av mig ringen i stallet.

Jag tycker på ett sätt det skulle kännas tråkigt att välja bort något jag verkligen tycker om och vill ha för att det är praktiskt, men jag ser såklart fördelen med en mer praktiskt ring.

Du kan kanske ha den runt halsen i en kedja. Jag hade inte haft den på fingret i stallet. Men jag har aldrig ringar i stallet. Kände en man som hade vigselring och fastnade när han skulle hoppa ner från ett hölass ( i hörnstolpen) och rev av hela fingret. :crazy::crazy::crazy:

Förlovningsringen hade jag mycket i stallet då det är en ganska enkel ring och inget utstickande som fastnar i handskar osv men efter vi gifte oss så tar jag av mig ringarna nio av tio gånger när jag är i stallet mest för att jag är rädd att skada eller tappa vigselringen som är en halvallians då jag ville inte ha något opraktiskt.

Sen har jag fått höra en del historier om skador orsakade av ringar i stall så då blev det också lättare att inte ha dem på.

Tack för svar hörni! Jag tror jag kör på sten och ta av mig ringarna, jag jobbar på kontor så det är endast i stallet som det kommer störa, den lilla stunden tänker jag att jag kan vara utan.

IMG_9410.webp

Bild på en jag provat, vill dock ha fler små stenar som på en halvallians.

Jag har släta ringar men tar av dem, det är en skaderisk att ha ringarna. Inte bara om ringen fastnar men även om handen svullnar av andra skäl. Plus att de slits.. så köp det du vill ha och ta av dem röstar jag också på :)

Har släta ringar, vigselringen är en alliansring med stenarna nere i ringen. Är väldigt små stenar och även om jag velat ha "mer" passar dessa mig. Har aldrig tagit av dom i stallet. De sitter alltid på.

Klurigt med rubrik, men! Ni med vigsel/förlovningsringar med stenar på, hur gör ni i stallet?

Jag har en slät förlovningsring men vill gärna ha en vigselring med lite bling, allra helst en solitär i mitten. Min sambo tog upp frågan om hur jag ska göra i stallet, för det vore ju otroligt tråkigt att tappa en sten.

Jag velar då mellan att istället välja halvallians, eller ta av mig ringen i stallet.

Jag tycker på ett sätt det skulle kännas tråkigt att välja bort något jag verkligen tycker om och vill ha för att det är praktiskt, men jag ser såklart fördelen med en mer praktiskt ring.
Har ringar i stallet. Sten finns men är sänkt på en.

Jag har mest handskar i stallet så en ring skulle överleva men jag tycker inte ring fungerar meddet vanliga tygeltaget dvs mellan lillfinger och ringfinger. För mig fungerar den fattningen inte med ring och sen blir jag svullen ibland och klippa upp en ring är inte kul ochdyrt och onödigt.

Jag valde ring utifrån att jag ska kunna ha den jämt. Har en med nedsänkta stenar i ett jämnt band istället för någon stor grej i mitten. Har haft den i tio år och aldrig fastnat i något eller tappat någon sten.

Jag vet att det kan vara en skaderisk på gymmet, i stallet osv men har valt att bortse från det 🙄. Enda gången jag tar av den är om jag ska knåda bröd eller måla utan handskar. För mig är det nog lite av poängen att jag ska kunna ha den jämt, då har jag hellre något annat smycke med mer bling vid tillfällen när det passar.

Jag valde ring utifrån att jag ska kunna ha den jämt. Har en med nedsänkta stenar i ett jämnt band istället för någon stor grej i mitten. Har haft den i tio år och aldrig fastnat i något eller tappat någon sten.

Jag vet att det kan vara en skaderisk på gymmet, i stallet osv men har valt att bortse från det 🙄. Enda gången jag tar av den är om jag ska knåda bröd eller måla utan handskar. För mig är det nog lite av poängen att jag ska kunna ha den jämt, då har jag hellre något annat smycke med mer bling vid tillfällen när det passar.

+1 på detta :)

Tänker precis dom du. Har haft mina ringar i över tio år och har varken problem med tygeltag eller att jag varit på väg att fastna. Rider och tävlar på en hand och då just vänster hand. Har aldrig tänkt på ringarna.

Jag satsade på ringen jag verkligen ville ha, och på den tiden jag var gift tog jag av den i stallet. Dels för att undvika tappa stenen, dels för att jag är ömskinnad som jag vet inte vad :crazy: Minns alldeles för väl stora skavsårsblåsan jag fick när jag var stolt över min alldeles nya civilingenjörsring och red en hopplektion med den på ringfingret.

Jag har inga ringar på händerna i stallet av säkerhetsskäl eftersom jag inte vill fastna med ringen någonstans när man håller på och gör saker. Sannolikheten kanske inte är jättestor, men fingrarna känns som en kroppsdel man vill vara rädd om.

Tack för svar hörni! Jag tror jag kör på sten och ta av mig ringarna, jag jobbar på kontor så det är endast i stallet som det kommer störa, den lilla stunden tänker jag att jag kan vara utan.

Visa bifogad fil 182612
Bild på en jag provat, vill dock ha fler små stenar som på en halvallians.
jättefin
tips är skaffa ett halsband du kan hänga upp ringen på när du är i stallet
Finns speciella sådana man trär ringen på utan ta av sig halsbandet

Har ring med upphöjda stenar. Tar bara av dem på jobbet pga hygien.
Har inte ens reflekterat över att det innebär en skaderisk.

jättefin
tips är skaffa ett halsband du kan hänga upp ringen på när du är i stallet
Finns speciella sådana man trär ringen på utan ta av sig halsbandet
Det var ett bra tips! Har sett såna. Jag hade annars tänkt typ en sammetspåse att lägga den i.

Jag skulle köpa ringen som jag verkligen ville ha, och sedan inte ha den på i stallet.

Jag har aldrig ringar på fingrarna i stallet. Dels för att vara lite rädd om ringen, men också för att jag är rädd om mina fingrar. Jag bröt fingret för ett gäng år sedan när min häst hoppade iväg lite när vi promenerade. Hade jag haft en ring på det fingret så hade det varit ett helvete att få av den och jag hade verkligen inte velat ha den kvar på i det läget - vriden fraktur och fingret pekade åt fel håll, det svullnade rätt fort. Jag är noll orolig för att ringen ska vara ivägen, men det är ju lätt hänt att något händer fingrarna i stallet så att de svullnar vilket inte alltid är så trevligt med ringar på.

Jag såg några fruktansvärda bilder en gång på fingerskador när ring hade använts i stallet, så jag tar alltid av mig mina ringar. Jag tar även av dem på natten, svullnar lite i fingrarna då och jag tycker att det är obehagligt att känna att ringarna sitter så hårt fast.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka