Bapelsin

Trådstartare
Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar?

Kommer inte hinna få kontakt med VC innan barnen ger sig av till skolan imorgon och vill inte skicka iväg dem om det finns risk att de smittar. Vill inte heller hålla dem hemma om de inte måste. Hittar inga riktlinjer på Google för andra familjemedlemmar än den smittade.
 
Det är väldigt smittsamt och sporbildande, så utifrån det hade jag hållit barnen hemma, MEN samtidigt är det ju en svamp som kan förekomma i miljön både här och där, så det är svårt att veta hur officiella rekommendationer ser ut.

Vi sanerade allt i hela huset samt alla familjemedlemmar med päls när vi hade ett utbrott bland katterna (endast en katt med symptom, men många djur), men jag har hört andra som bara behandlat själva utslagen och betraktar ringorm som nåt i normalfloran typ.
 
Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar?

Kommer inte hinna få kontakt med VC innan barnen ger sig av till skolan imorgon och vill inte skicka iväg dem om det finns risk att de smittar. Vill inte heller hålla dem hemma om de inte måste. Hittar inga riktlinjer på Google för andra familjemedlemmar än den smittade.
Lite sent nu men sånt med utslag är ju klockrent fall för internetläkare..
 
Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar?

Kommer inte hinna få kontakt med VC innan barnen ger sig av till skolan imorgon och vill inte skicka iväg dem om det finns risk att de smittar. Vill inte heller hålla dem hemma om de inte måste. Hittar inga riktlinjer på Google för andra familjemedlemmar än den smittade.
Provsvar`? Det brukar man kolla genom att släcka lampan o använda ultraviolet ljus, är det ringorm så lyser det i mörkret
 
Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar?

Kommer inte hinna få kontakt med VC innan barnen ger sig av till skolan imorgon och vill inte skicka iväg dem om det finns risk att de smittar. Vill inte heller hålla dem hemma om de inte måste. Hittar inga riktlinjer på Google för andra familjemedlemmar än den smittade.
Det vettigaste är väl att ringa 1177?
Jag tycker att det låter lite knasigt om alla måste stanna hemma pga misstänkt ringorm. Det smittar ju genom kroppskontakt, vad jag förstår, så smittorisken måste ju ändå vara rätt låg från barn till barn i en skolmiljö?
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 106
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 149
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 523
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp