Rintränings- och utställningstråd

Sen senast har vi varit i Märsta. Hade bara min hane anmäld. Han blev BIR och BIG-3 :love:

Nu har vi lite vila i augusti innan vi har några utställningar inplanerade i september. Ska bland annat försöka ta ett finskt CERT och finskt o svenskt CACIB. Lyckas vi så blir han finsk champion och behöver vänta tills nästa år när han kan ta ett CACIB till i valfritt land och bli färdig CIB.

69F92469-4A83-4959-BED5-6CE5CD1376A3.jpeg
 
Har anmält till Gotland på söndagen. Jag ska dit och jobba som ringsekreterare, så jag kan inte ställa ut men Rhiannon får åka med sin uppfödare över dagen.

För övrigt vet jag inte riktigt. Kanske Sundsvall i oktober, så SSRKs utställning i Mjölby och dubbelutställning i Rättvik i november. Sen Stora Stockholm. Får se om det blir allt detta eller inte. Känns mest pepp på Rättvik och Stora Stockholm.

Mina egna ringsekreteraruppdrag har utökats. Ja, nu har jag jobbat av sju av de 15 dagarna men tre nya dagar har tillkommit. Ska anmäla intresse för en inoff också. Galet mycket, men när allt detta är klart har jag nog kommit i kapp min dyra Crufts-resa. Ja, det är naturligtvis roligt också!
 
Jag har anmält till beagleklubbens off utanför Umeå om 2,5 v.
Jag är redan nervös och jag skulle helst göra som jag gör med hästarna och låta någon annan sköta ”tävlingsbiten” :D

Jag har visat henne i juniorklass för 1,5 år sedan med ett excellent, så hunden är det inget större fel på :angel:. Några kullsyskon till henne ska dit, så det ska bli kul att se dem iaf.

0C46D047-B155-4378-9FC9-0ED531125D73.jpeg
 
Jag har via min partner fått en hund att ställa i höst. Är faktiskt riktigt taggad!
Den enda av mina hundar som har något att hämta i en utställningsring är redan svensk champion, så jag har inte ställt på.. fem år?

Jämten behöver ställas för att få starta jaktprov sedan, så om det går bra kommer jag nog ställa henne lite mera framöver :)
Hon är bara 7 månader ännu, och behöver gå som junior för att få tillgodoräkna sig resultatet för provstart, så ännu dröjer det lite innan premiär. Och tur det, för vi har inte börjat träna än :D
 
Sen senast har vi varit i Märsta. Hade bara min hane anmäld. Han blev BIR och BIG-3 :love:

Nu har vi lite vila i augusti innan vi har några utställningar inplanerade i september. Ska bland annat försöka ta ett finskt CERT och finskt o svenskt CACIB. Lyckas vi så blir han finsk champion och behöver vänta tills nästa år när han kan ta ett CACIB till i valfritt land och bli färdig CIB.

Visa bifogad fil 96814
Grattis! Wow så kul med grupplacering!! :bump:
 
Har anmält till Gotland på söndagen. Jag ska dit och jobba som ringsekreterare, så jag kan inte ställa ut men Rhiannon får åka med sin uppfödare över dagen.

För övrigt vet jag inte riktigt. Kanske Sundsvall i oktober, så SSRKs utställning i Mjölby och dubbelutställning i Rättvik i november. Sen Stora Stockholm. Får se om det blir allt detta eller inte. Känns mest pepp på Rättvik och Stora Stockholm.

Mina egna ringsekreteraruppdrag har utökats. Ja, nu har jag jobbat av sju av de 15 dagarna men tre nya dagar har tillkommit. Ska anmäla intresse för en inoff också. Galet mycket, men när allt detta är klart har jag nog kommit i kapp min dyra Crufts-resa. Ja, det är naturligtvis roligt också!
Så smidigt att kunna jobba igen resan, med något som är roligt också! :) Har funderat ibland om det skulle vara något för mig, en som har samma ras jobbade ofta ena dagen och ställde nästa.

Tycker absolut att du ska åka till Sundsvall :D dit ska nämligen jag!
 
Grattis! Wow så kul med grupplacering!! :bump:
Jaaa! Han är min första hund som placerar sig i gruppen, så det är lite extra stort :love:

Börjad ställa honom i år, pga pandemin.. Han debuterade i Fredericia i Februari, med att bli BIR av 52 hundar och sen BIG-1. Helt sjukt! Kunde inte tro mina ögon/öron :D sen har det rullat på. Ställd 5 ggr i Sverige och kammat hem 2 grupplaceringar på de 5 starterna :heart så, nog med skryt.. :D
 
Så smidigt att kunna jobba igen resan, med något som är roligt också! :) Har funderat ibland om det skulle vara något för mig, en som har samma ras jobbade ofta ena dagen och ställde nästa.
Om utställningen är nära, t ex Sundsvall, så jobbar jag gärna en dag och ställer den andra. Om jag åker långt och övernattar så väljer jag om jag ska ställa eller jobba. Nu i helgen så ska jag jobba en dag och ställa en dag i Svenstavik. Det är tre timmars resväg enkel väg, men jag åker hem mellan. Jag hade anmält och efter att anmälningstiden gått ut fick jag frågan från en specialklubb om jag kunde jobba åt dem, eftersom deras utställning går den dagen jag inte ställer. Självklart tackade jag ja. Det är ju kul att jobba. Tur att jag även tycker att det är kul att köra bil...
 
Så smidigt att kunna jobba igen resan, med något som är roligt också! :) Har funderat ibland om det skulle vara något för mig, en som har samma ras jobbade ofta ena dagen och ställde nästa.

Tycker absolut att du ska åka till Sundsvall :D dit ska nämligen jag!
Jag tycker absolut du ska titta på ringsekreterarutbildningen! Att kombinera med att vara aktiv utställare är vanligt. Att göra det när man är borta med övernattning kan dock vara lite krångligt om man är ensam eftersom man som ringsekreterare inte får ta med sig egen hund. Så där behövs hjälp med att någon tar hand om hunden medan du jobbar. Reser man tillsammans med någon löser det sig nästan alltid eftersom även hundar som inte ska ställas ut oftast får tas in på området.

Känslan är att det just nu är brist på ringsekreterare. Jag pratade med en som jobbar mycket och har gjort det länge i helgen och hen sa att det var ganska många som funderat på att sluta som verkligen gjort det i och med pandemin. Jag har inte heller upplevt att det varit jättemånga elever och aspiranter ute i ringarna. Så det behövs definitivt fler!
 
Gaias första utställning i veteranklass var idag i Svenstavik. Hon blir 10 år i november och har inte varit ute i ringarna sedan 2018. Dagens resultat blev Bäst I Rasen och sedan Bäst I Gruppen-2!
Hon är den andra korthåriga chow chowen i Sverige som placerats så högt i gruppen på en länsklubbsutställning. Den första är hennes kennelkamrat Xilla...

Bilden är på mig och Gaia i rasringen idag.
gaia9_220807.jpg
 
Gaias första utställning i veteranklass var idag i Svenstavik. Hon blir 10 år i november och har inte varit ute i ringarna sedan 2018. Dagens resultat blev Bäst I Rasen och sedan Bäst I Gruppen-2!
Hon är den andra korthåriga chow chowen i Sverige som placerats så högt i gruppen på en länsklubbsutställning. Den första är hennes kennelkamrat Xilla...

Bilden är på mig och Gaia i rasringen idag.
Visa bifogad fil 97241
Grattis! 🥳
 
Gaias första utställning i veteranklass var idag i Svenstavik. Hon blir 10 år i november och har inte varit ute i ringarna sedan 2018. Dagens resultat blev Bäst I Rasen och sedan Bäst I Gruppen-2!
Hon är den andra korthåriga chow chowen i Sverige som placerats så högt i gruppen på en länsklubbsutställning. Den första är hennes kennelkamrat Xilla...

Bilden är på mig och Gaia i rasringen idag.
Visa bifogad fil 97241
Grattis! Vilken bedrift! Och vid så hög ålder också :love:
 
Idag på Askersund dog show blev
Millie bir med cert, nordiskt cert och fick sitt championat!
Jättefin kritik fick hon. Idag var hon på hugget och visade sig från sin allra bästa sida trots tokigt varmt. Oplacerad i gruppen

Pärla fick excellent med ck och blev bästa veteran och btkl-2, också hon med jättefin kritik. Hon showade som vanligt och busade lite i ringen. Domaren hade svårt att tro att hon snart är 11 år. Oplacerad i veteran-finalen.

Hera blev bir-valp med HP och sen BIS-4

Så stolt över hur tjejerna kämpade på i värmen :love:

I väntan på finalerna åkte vi och badade och åt glass
 

Bifogade filer

  • 31956426_347739855630816_6502238645401944064_o.jpg
    31956426_347739855630816_6502238645401944064_o.jpg
    169,7 KB · Visningar: 21
Idag på Askersund dog show blev
Millie bir med cert, nordiskt cert och fick sitt championat!
Jättefin kritik fick hon. Idag var hon på hugget och visade sig från sin allra bästa sida trots tokigt varmt. Oplacerad i gruppen

Pärla fick excellent med ck och blev bästa veteran och btkl-2, också hon med jättefin kritik. Hon showade som vanligt och busade lite i ringen. Domaren hade svårt att tro att hon snart är 11 år. Oplacerad i veteran-finalen.

Hera blev bir-valp med HP och sen BIS-4

Så stolt över hur tjejerna kämpade på i värmen :love:

I väntan på finalerna åkte vi och badade och åt glass
Grattis! :love: 🥳
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp