Risgryn i kruksallad

cirkus

Trådstartare
WTF - de senaste gångerna som jag köpt kruksallad har något ljushuvud hällt på torra risgryn. Idag så bet jag i ett risgryn och jag tror att jag spräckte en gammal lagning. Tandläkare på torsdag om jag överlever tills dess,

Nån annan som stött på detta? (risgrynen alltså)
 
WTF - de senaste gångerna som jag köpt kruksallad har något ljushuvud hällt på torra risgryn. Idag så bet jag i ett risgryn och jag tror att jag spräckte en gammal lagning. Tandläkare på torsdag om jag överlever tills dess,

Nån annan som stött på detta? (risgrynen alltså)
Tror inte att det är ris?? Har aldrig hört talas om det.
Det är möjligen inte någon form av material som hälls på jorden vid odlingen, för bättre grobarhet eller andra finesser??
 
Tror inte att det är ris?? Har aldrig hört talas om det.
Det är möjligen inte någon form av material som hälls på jorden vid odlingen, för bättre grobarhet eller andra finesser??

Det är risgryn.

Sånt annat material har jag köpt idag till mina odlingar
 
Jag är inte så petig med att skölja just kruksallad om jag gjort det hade jag nog sluppit bita sönder tanden
 
Sallad innehåller ju knappt något matnyttigt, enklare att skippa det. Man kan göra 'sallad' med annat än sallad/sallat.

Jo visst innehåller det en del nyttigheter? Vet inte vad som menas med sallad iofs, jag kallar alla gröna blad för det. Äter mest ruccola och babyspenat.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 796
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 720
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp