Bukefalos 28 år!

Gwaeron

Trådstartare
Hur gör man för att hästens man ska sluta vara sliten, tunn och tråkig? Svansen är det inget fel på, men manen ser för hemsk ut. Hjälper det att klippa? I så fall, hur mycket ska man ta av?
 
Sv: Risig man

Börja med att reda ur manen försiktigt, med fingrarna. Glansspray alt. hästbalsam kan vara bra att använda. När manen är ordentligt utredd så fläta den försiktigt. inte så hårt som om du skulle göra knoppar. Fäst längst ner med en snodd.
Det bästa är om du har en snodd i samma storlek som en hästsnodd fast med tyg runt. En vanlig snodd i gummi sliter så förbaskat.
Lycka till
 

Liknande trådar

Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: slant98
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
184
Senast: Corax
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 543
Senast: Ridinglady
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
449
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp