Bukefalos 28 år!

Risigt och rufsigt hår

MissFideli

Trådstartare
Jag har nu kort hår, men funderar på att spara ut igen. Men det som bär emot är anledningen till att jag klippte av det. Kvaliten. Jag har massor av strån, men dom är tunna. Spikrakt!

Vilket kanske är anledningen till att det blir rufsigt på en gång. Dessa bilder togs precis innan jag klippte av mig allt. Och vågorna i håret kommer från att jag sov med fläta, jag lovar att det är helt rakt ;)

Borstat
1231477_10152017483121158_2082113650_n_zps723e797a.jpg


Inte borstat på kanske 1 h
1959967_10152017483371158_573676003_n_zps5b734ffe.jpg


Finns det nått sätt att slippa detta?
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

jag förstår inte - vilken bild är det du vill undvika? borstat el oborstat?

alltså den sista bilden - inte borstat på 1h är ju :love: önskar mitt hår betedde sig mer så!

om det är "ythåret" som blir flygigt, kan du använda någon mycket lätt olja och bara stryka över håret.
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Att inte ha fleece på sig :D
Det gör mitt hår hemskt också om det är utsläppt, annars är mitt hår fint.
Tycker ditt hår ser ut att ha varit jättefint!
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Du verkar ha samma sorts hår som mig ;)
Jag brukar ta lite olivolja på fingertopparna och dra genom håret där det blir flyigt och trassligt och framförallt på topparna. Stor skillnad sen jag började med det!
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Du har ju superfint hår på båda bilderna. På bild 2 drar det ihop sig i korskruvar jättefint!
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Prova om balsammetoden kan vara något för dig (dvs. Googla).
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Den sista bilden är ju superfin ju! Så hade jag gärna sett att mitt hår sett ut :)
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Har liknande hår jag med.... Miljoner hårstrån tunna som F..N, spikrakt. Går att få lockigt med värme eller sova på papiljotter (jag vet men jag har ett gäng för det är kul). Permanet= Glöm det, har jag tur får jag lite extra volym i håret i typ 2 dagar... sen är det spikrakt igen..... :meh:
Har dock hår en bra bit ner på ryggen idag. Med några droppar hår olja så är problemet med trassel och flyg (det där nästan magiskt statiska) borta.. :D:D
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Det syns inte på håll ändå. Men inte tvätta håret för ofta var tredje dag är lagom för mitt. Olja i undvika syntetmaterial. Ej plastskor -stor skillnad på håret när jag har plastdojjor funkar dock på stranden men ej annars.


Ev kan nån spraybalsam vid behov hjälpa mot flyigheten
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Tack alla för svar! Kanske inte riktigt svaren jag trott, jag tycker håret mest ser stripigt och rufsigt ut :o Men ska testa det där med att ha i olja. Balsammetoden, eller åtminstone nån form av no-poo är jag sugen på att testa. Mitt hår är fett uppe på skallen dagen efter jag tvättat det, vilket är trist och tråkigt.
Flygigt är det bara om jag har fleecetröja och/eller halsduk eller vantar på mig. Men ju mer sällan desto bättre :p

Vad använder ni får olja?
 
Sv: Risigt och rufsigt hår

Jag var tvungen att tvätta håret varje eller varannan dag förut för att hålla det fräscht, men sen provade jag schampokakan från Lush och blev fast. Med Jumping Juniper och torrschampot kan jag gå i över en vecka utan att tvätta håret :) Mitt rekord är en månad :p

http://www.lush.se/shop/product/product/id/378/keyword/Jumping+juniper/jumping-juniper

http://www.lush.se/shop/product/product/id/1252/keyword/No+drou/no-drought

Kan dock få torra toppar och då är räddningen denna underbara sak

http://www.lush.se/shop/product/product/path/151/id/1862/hårbehandlingar-r&b-hair-moisturiser

:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Risigt och rufsigt hår

Vi kan byta!!

Då ska du se mitt hår, oborstat eller borstat utsläppt och det är tovor i hela håret sen typ.. inte kul.
Jag tar lätt spikrakt hår, är så less på mina lockar som ställer till med besvär.

För mig har jag mest problem när håret är kort, så håller på å sparar ut till långt hår igen. Fick ta å klippa av en bit pga blekning och toppar som protesterade.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jo jag vet ännu en hårtråd här :o Kanske beror på att mitt hår just nu ser ut som ett enda stort FRISS och tack så mycket att det är...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 859
Senast: Blimblom
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 207
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 427
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Jag har tagit upp simningen igen. Har haft kortare hår, till och med riktigt kort hår ("Marie Fredrikssonfrisyr) men har låtit det växa...
2
Svar
24
· Visningar
4 022
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp