Risker för kvinnor vid dejting (utbruten från Kravlistor vid dejting)

Migo

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Fast då är vi tillbaka på syftet med dejten, där mitt inlägg utgick från ett helt annat och dessutom att man tyckte att det var trevligt att träffa nya människor. Om syftet är att ha en trevlig kväll med intressanta samtal, och inget mer, så kan inte statusen som förälder eller inte (till exempel) vara avgörande för sannolikheten att syftet uppfylls.
Du inser att det faktiskt är ganska farligt att som kvinna hålla på att dejta en massa?

"Gå på dejt! Det värsta som kan hända är att du har tråkigt!"
"Nej. Det värsta som kan hända är att jag blir våldtagen och mördad"
 
Senast ändrad av en moderator:
Du inser att det faktiskt är ganska farligt att som kvinna hålla på att dejta en massa?

"Gå på dejt! Det värsta som kan hända är att du har tråkigt!"
"Nej. Det värsta som kan hända är att jag blir våldtagen och mördad"

Jag har inte framfört någon som helst åsikt om kvantitet på dejtandet och inte heller uppmanat någon att gå på dejt. Tror inte heller att en kravlistas uppfyllande på något sätt minskar risken för att stöta på farliga människor. ( Man kanske kan konstruera en sådan kravlista , med säkerhet i fokus , och säkert lyckas sortera bort en och annan galning. )
 
Du inser att det faktiskt är ganska farligt att som kvinna hålla på att dejta en massa?

"Gå på dejt! Det värsta som kan hända är att du har tråkigt!"
"Nej. Det värsta som kan hända är att jag blir våldtagen och mördad"
Nu överdriver du rätt mycket. Att det kan bli otrevliga konsekvensen innebär inte att sannolikheten är särskilt stor dvs risken blir sammantaget ganska liten. De allra allra flesta män är helt normala, och även om man träffar en som inte är helt hygglig så minimerar man alla risker genom att träffas på en offentlig plats och dricka något alkoholfritt. Så visst, det finns en risk. Men den är liten och det går inte att undvika risker om man vill leva.
 
Nu överdriver du rätt mycket. Att det kan bli otrevliga konsekvensen innebär inte att sannolikheten är särskilt stor dvs risken blir sammantaget ganska liten. De allra allra flesta män är helt normala, och även om man träffar en som inte är helt hygglig så minimerar man alla risker genom att träffas på en offentlig plats och dricka något alkoholfritt. Så visst, det finns en risk. Men den är liten och det går inte att undvika risker om man vill leva.
Javisst är majoriteten män "normala". Problemet är ju att det är "normalt" för mansrollen med sexuella övergrepp.
 
Nu överdriver du rätt mycket. Att det kan bli otrevliga konsekvensen innebär inte att sannolikheten är särskilt stor dvs risken blir sammantaget ganska liten. De allra allra flesta män är helt normala, och även om man träffar en som inte är helt hygglig så minimerar man alla risker genom att träffas på en offentlig plats och dricka något alkoholfritt. Så visst, det finns en risk. Men den är liten och det går inte att undvika risker om man vill leva.

Håller fullständigt med.

Risken att man som kvinna, på en dejt i offentlig miljö ska bli våldtagen och mördad får ju ses som ytterst minimal och att underblåsa resonemang som att det är "normalt för män att begå våldtäkt och mord" på okända kvinnor känns ju tämligen onödigt.
 
Öhhh, nej! Det är inte normalt! Inte bland mina vänner eller så har jag missat något!
Problemet är att så jäkla många säger "inte bland mina vänner!" och inte fattar att de 1) inte vet allt om sina vänner och vad de kan tänkas hitta på bakom stängda dörrar och 2) att det inte ens nästan är rimligt att inte en enda jäkla karl har en man i sin bekantskapskrets som är ett svin. Vi kvinnor träffar dem typ HELA tiden och det känns ju rätt osannolikt att vi alla träffar samma 10 röviga män liksom. Så jo, du har förmodligen någon i din bekantskapskrets som inte är helt reko trots allt.
 
http://www.dagensjuridik.se/2018/11/tre-av-tio-unga-man-att-ligga-naken-bredvid-nagon-ar-samtycke

"33 procent av de tillfrågade männen anser att det är samtycke om man lägger sig naken med någon, mot kvinnornas 16 procent.

17 procent av männen anser att det är samtycke om man är ihop med personen i fråga, medan siffran hos kvinnorna endast är 9 procent.

17 procent av männen anser dessutom att samtycke föreligger om man går hem med någon sent på kvällen. På samma fråga svarar 7 procent av kvinnorna att det är samtycke att gå hem med någon. "

Jo, det ÄR ett problem.
 
Problemet är att så jäkla många säger "inte bland mina vänner!" och inte fattar att de 1) inte vet allt om sina vänner och vad de kan tänkas hitta på bakom stängda dörrar och 2) att det inte ens nästan är rimligt att inte en enda jäkla karl har en man i sin bekantskapskrets som är ett svin. Vi kvinnor träffar dem typ HELA tiden och det känns ju rätt osannolikt att vi alla träffar samma 10 röviga män liksom. Så jo, du har förmodligen någon i din bekantskapskrets som inte är helt reko trots allt.
Jag kan inte gå och misstro alla jag känner!
Jag tycker att #metoo var en enormt bra sak.
Men det finns en stor grupp män som inte gillar röv hattarna för det förstör för oss andra.
 
Problemet är att så jäkla många säger "inte bland mina vänner!" och inte fattar att de 1) inte vet allt om sina vänner och vad de kan tänkas hitta på bakom stängda dörrar och 2) att det inte ens nästan är rimligt att inte en enda jäkla karl har en man i sin bekantskapskrets som är ett svin. Vi kvinnor träffar dem typ HELA tiden och det känns ju rätt osannolikt att vi alla träffar samma 10 röviga män liksom. Så jo, du har förmodligen någon i din bekantskapskrets som inte är helt reko trots allt.
:bow: :bow:
 
Men det finns en stor grupp män som inte gillar röv hattarna för det förstör för oss andra.

Snyft snyft, så hemskt att kvinnor inte omedelbart ger sitt fulla förtroende. För att övergreppen i sig är egentligen inga problem, bara att de gör att ni "snälla" får ligga mindre eftersom kvinnor är på sin vakt? Reality check, för helsike...
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 953
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 934
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
695
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp