Risker för kvinnor vid dejting (utbruten från Kravlistor vid dejting)

Nej, men som sagt...
pratade ju med en kvinna som levde med en psykopat i 6 år. Det får mig att tro att många kvinnor liksom står ut med saker dom inte borde behöva göra...

En sak har du väldigt rätt i. Många kvinnor står ut med saker dem inte borde behöva göra. Helt rätt. Och det är fruktansvärt. Men det beror INTE på att de accepterar det, eller att de inte har pratat och förklarat för mannen, eller på något överhuvudtaget som kvinnan gör eller kan styra över. Det beror på att mannen väljer att agera på ett helt oacceptabelt sätt. Det är helt och hållet hans ansvar, och hans fel.
 
En del av problemet för mig har varit att jag fått lära mig, i min roll som kvinna, att jag ska acceptera och gilla läget när männen önskar/begär. Jag tvivlar på att jag är ensam. Dessa har i sin tur ofta fått lära sig att det är en del i deras roll som män att kunna ställa sådana krav på kvinnor. Det är så det ska gå till.

Vart har du lärt dig det ?
Jag har då inte lärt mig det...
 
Det jag funderar över är om dessa "bra killar", fattar och lyssnar om ni pratar med dom ? Fattar dom att de dom gör fel om ni säger till ?
Jag tänker mig att många av dom har förutfattade meningar / och eller är dåliga på att läsa signaler.
Tyvärr verkar de "vettiga killarna" inte så vettiga när det kommer till kritan, man försöker säkert länge (för länge) att förklara och hoppas på förändring. Ofta kanske den kommer men är inte är så varaktig. Tillslut är relationen så infekterad och ens sexualitet så nedbruten att relationen tar slut. Det kanske inte ens är kvinnan som gör slut utan mannen eftersom sexlivet är dött, men han fattar fortfarande inte varför, möjligen tror han att hon har låg libido.
 
Det jag funderar över är om dessa "bra killar", fattar och lyssnar om ni pratar med dom ? Fattar dom att de dom gör fel om ni säger till ?
Jag tänker mig att många av dom har förutfattade meningar / och eller är dåliga på att läsa signaler.
Alltså kan man inte förstå ett nej eller att man inte har sex med folk som sover tror jag knappast att ett samtal räcker eller att man kan skylla på att man är dålig på att uppfatta signaler. Men ja, jag har pratat med några av dem. De flesta fattar inte att de gör fel och fortsätter även när man säger till.
 
En del av problemet för mig har varit att jag fått lära mig, i min roll som kvinna, att jag ska acceptera och gilla läget när männen önskar/begär. Jag tvivlar på att jag är ensam. Dessa har i sin tur ofta fått lära sig att det är en del i deras roll som män att kunna ställa sådana krav på kvinnor. Det är så det ska gå till.
Det hjälper att bli gammal och bitter/sur har jag märkt.
 
Alltså kan man inte förstå ett nej eller att man inte har sex med folk som sover tror jag knappast att ett samtal räcker eller att man kan skylla på att man är dålig på att uppfatta signaler. Men ja, jag har pratat med några av dem. De flesta fattar inte att de gör fel och fortsätter även när man säger till.

Nej , det finns ingen ursäkt till det. Det är ju våldtäckt.
Sen om du pratat med dom och dom inte fattar. Så är det inga vettiga killar du har träffat.
Dom bryr sig ju inte om dig.
 
Det hjälper att bli gammal och bitter/sur har jag märkt.
Jag är inte ens 30 än men har blivit jävligt bitter. Min partner har fått veta var mina gränser för sådant skit går till den grad att han är ganska försiktig med att ställa krav. Behöver han bli tillfredsställd får han bli det av sin egen hand/leksaker/KK. Vill jag inte så vill jag inte och jag vill definitivt inte om det kommer tjat eller gnäll :D
 
En del av problemet för mig har varit att jag fått lära mig, i min roll som kvinna, att jag ska acceptera och gilla läget när männen önskar/begär. Jag tvivlar på att jag är ensam. Dessa har i sin tur ofta fått lära sig att det är en del i deras roll som män att kunna ställa sådana krav på kvinnor. Det är så det ska gå till.
Japp, de som går med på kvinnodominerade forum för att få facit på hur kvinnor är o hur de tänker.
 
Jag hade ett tag en taktik att säga; Jag vill inte ligga men om du tänker fortsätta tjata så kan vi lika gärna få det överstökat. Det var en dålig taktik eftersom allt männen hörde var att de kunde få sex, att jag inte ville var försumbart.

Killen jag ligger med nu är den första som först och främst märkt av när jag blev mindre engagerad. Han stannade dessutom upp och frågade om jag ville fortsätta och när jag svarade att jag inte vet så slutade vi ha sex för "Allt som inte är ett ja är ett nej". Trots det är han inte perfekt, lite senare ville han ha en avdelning, bara den bästa jag träffat än så länge.

Jag blir genuint förvånad när män frivilligt föreslår kondom och inte gnäller över det. Jag blev inte alls förvånad att mitt ex inte ens märkte att jag grät sista gången vi hade sex.

Och detta är helt vanliga killar, som älskat eller åtminstone gillat mig, men som ändå verkar bli helt dumma i huvudet så fort de blir kåta.
 
Senast ändrad:
Nej , det finns ingen ursäkt till det. Det är ju våldtäckt.
Sen om du pratat med dom och dom inte fattar. Så är det inga vettiga killar du har träffat.
Dom bryr sig ju inte om dig.
Nej de är inte vettiga på riktigt. Men poängen är att de är såna som gemene man skulle kalla en ”vettig och bra kille”. En av de där polarna man har som ”aldrig skulle gå över gränsen”. En som alla som hävdar att ”de känner ingen som skulle bete sig så” faktiskt både känner och är nära vän med. Det är det som är poängen. Att risken är väldigt hög att träffa just en sån man när jag som kvinna går på en dejt med en man. Jag hade ju aldrig gått till sängs med personen om den vid första träffen beter sig som ett sexistiskt svin.
 
Jag blir så himla ledsen när jag läser vad ni har varit med om :(

Och inser att jag har haft väldigt tur i vilka män jag har träffat. Vilket å andra sidan kan höra ihop med att jag har haft sex/strulat med ganska få män. Den här tråden är lite av en reality check för mig.
 
Läste nyss en tråd här på Buke om en tjej som hade varit sambo med en man i flera år. En dag vaknade hon av att hon var kladdig i handen, då kröp det fram att mannen använt hennes hand för att runka i över 4 år.:rage:
 
Har inte läst hela tråden än.

Jag som levt med två psykopater till män fick mitt förtroende för män söndertrasat för länge länge sen. Hade aldrig vågat dejta män om jag och sambon skulle gå isär. Har sett för mycket röttägg i mina tjejkompisars relationer också så skulle det gå åt helvete hade jag lätt blivit lesbisk.

Blivit tafsad på av så kallade kompisar, våldtäcktsförsök i en buss och i en lägenhet när jag däckade i soffan. Listan kan göras lång.

Självklart hatar jag inte alla män. Min sambo är fantastisk, han är nog den enda man jag inte är rädd för.
 
Jag blir så himla ledsen när jag läser vad ni har varit med om :(

Och inser att jag har haft väldigt tur i vilka män jag har träffat. Vilket å andra sidan kan höra ihop med att jag har haft sex/strulat med ganska få män. Den här tråden är lite av en reality check för mig.
Jag blir också ledsen. Vet inte riktigt hur många jag har legat med. 50 kanske? Men kanske 3-4 har betett sig dåligt genom att tjata, eller på andra sätt få sex eller att jag ska utföra någon särskild handling. Bara en har haft problem med att acceptera ett nej (tjurade) och ingen har försökt sig på någon sorts tvång. Har i vuxen ålder aldrig träffat någon som inte vill ha kondom, och upplever att män själva initierar användandet trots att jag har spiral. Det är för många som inte kan uppföra sig såklart. Men jag tänker att jag är lyckligt lottad.
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 909
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 896
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
693
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp