Riva tapet och måla om, hur gör man?

Blå

Trådstartare
Jag ska riva ner tapet och måla om hur gör man?
Ska listerna tas ner eller inte?
Hur river man lättast bort tapet? Det är någon gammal med lite typ trådar i.

Sen ska jag spackla o måla. Hur gör jag det på bästa sätt?

(Jag är helt ny på detta med tapeter spackling och målning så tar gärna emot tips🙂)
 
Jag ska riva ner tapet och måla om hur gör man?
Ska listerna tas ner eller inte?
Hur river man lättast bort tapet? Det är någon gammal med lite typ trådar i.

Sen ska jag spackla o måla. Hur gör jag det på bästa sätt?

(Jag är helt ny på detta med tapeter spackling och målning så tar gärna emot tips🙂)
Jag har aldrig tagit ner lister.

Tapet - man tar tag i en kant och drar?
Ibland behöver man hjälpa till med vass spackelspade (billigaste sorterna brukar vara vassa) Lossnar den inte kan det vara idé att svampa med vatten eller spreja med blomspruta. Då brukar den bli bucklig och lättare att lossa.

Spackling - använd så lite spackel på spaden som möjligt och skrapa bort allt överflöd. Det är bättre att spackla två gånger än en gång för tjockt. Det är ett elände att ta bort överflödigt spackel om det blivit för tjockt. Det syns bra genom tapeten också - det blir som bölder under :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 799
Senast: SiZo
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Glimra
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Javan
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 886
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp