Road trip i Sverige med tåg

Nä, jag hinner med max en stad till, sen måste jag ta mig hem också. Klurar på varifrån det kan vara lättast att åka hem ifrån också.
Det smarta om man utgår från järnvägsnätet borde vara att åka Kalmar-Växjö och sedan hem på stambanan från Alvesta (går väl mycket anslutningsbussar V-A?)
 
De flesta stränder av någon storlek har ju bra förbindelser med Stockholm och Malmö alt Göteborg.
Speciellt om man är villig att göra något byte.
Stockholm-Göteborg-Malmö- Köpenhamn-Stockholm kan till exempel vara en trevlig "runda"?

Ja, jag vet, Köpenhamn är inte Sverige, men det tar ju under en timme över bron från Malmö 😇. Minns jag rätt är det väl 40 min ungefär.
Sen är det ju lätt att lägga till till exempel Lund också, löjligt nära Malmö.

Från Malmö borde du också ha bra förbindelser till Helsingborg om man vill se något där.
Jaaa, Köpenhamn! Vi bor i Skåne men Köpenhamn känns så otroligt lätt och nära med tåg, att vi gärna åker över då och då. Köpenhamn är galet fint! Malmö också.
 
Det smarta om man utgår från järnvägsnätet borde vara att åka Kalmar-Växjö och sedan hem på stambanan från Alvesta (går väl mycket anslutningsbussar V-A?)
utöver de vanliga avgångarna går även krösatåget några gånger om dagen mellan Växjö och Alvesta.
 

Liknande trådar

Fritid Min sambo fyller jämnt och jag skulle vilja ta med honom på en weekend någonstans i vårt avlånga land. Jag tänker mig september, och jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 578
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp