Roadtrip Norrköping - Trosa

strawberrysylt

Trådstartare
Vi ska ut och åka och på vägen hem tänkte vi passa på att se lite nytt!
Vi har aldrig varit där jag markerat på kartan - vad får vi inte missa? 😊
Vi åker Motala - Nyköping under em/kväll och sover i Nyköping. Sen vill vi se Oxelösund och Trosa under nästa förmiddag/halv dag :).
 

Bifogade filer

  • 20220609_110244.jpg
    20220609_110244.jpg
    147,2 KB · Visningar: 36
Vi ska ut och åka och på vägen hem tänkte vi passa på att se lite nytt!
Vi har aldrig varit där jag markerat på kartan - vad får vi inte missa? 😊
Vi åker Motala - Nyköping under em/kväll och sover i Nyköping. Sen vill vi se Oxelösund och Trosa under nästa förmiddag/halv dag :).
Getåravinen är läcker om ni vill ta en promenad och sträcka lite på benen! Ligger på norra sidan av Bråviken.
 
Stendörren är vackert om ni gillar natur.
Det är hängbroar ut på öar i havet det ligger strax söder om Nyköping.

Norrköping har vackra planteringar runt strömmen och Söderköping har det berömda glassfiket smultronstället, jag tyckte inte alls om glassen där men är nog ganska ensam om det :)

Trosa har slottet och hamnen att strosa runt i.
 
När är det? https://www.skargardsvafflan.se/
Öppnar midsommardagen:d:d:d

Det är nu på lördag-söndag, så det missar vi tyvärr. Tack för tipset.

Stendörren är vackert om ni gillar natur.
Det är hängbroar ut på öar i havet det ligger strax söder om Nyköping.

Norrköping har vackra planteringar runt strömmen och Söderköping har det berömda glassfiket smultronstället, jag tyckte inte alls om glassen där men är nog ganska ensam om det :)

Trosa har slottet och hamnen att strosa runt i.

Åh, är det där Stendörren ligger?! Har sett bilder därifrån, men inte tänkt på vart det är. Det lockar! Ska kolla upp det. Vi har ju inte jättemycket tid, finns det hängbroar som det inte tar så lång tid att nå?

----

Tack allihopa för tipsen! Ska kolla upp! 😊
 
Det är nu på lördag-söndag, så det missar vi tyvärr. Tack för tipset.



Åh, är det där Stendörren ligger?! Har sett bilder därifrån, men inte tänkt på vart det är. Det lockar! Ska kolla upp det. Vi har ju inte jättemycket tid, finns det hängbroar som det inte tar så lång tid att nå?

----

Tack allihopa för tipsen! Ska kolla upp! 😊
Jajamän det är några minuters promenad till första hängbron om du parkerar på stora parkeringen och några km till resten men en ö räcker gott och väl att uppleva💕
 
Okej :P. Jag tar med ifall att. Finns kanske nån liten insjö att bada i? Vore nog varmare än Östersjön :P

Kanske där vid Getåravinen som @Strumpann och @Elegant machinery tipsade om!
Ja sjön skiren finns om du åker någon km till efter infarten till getåravinen och svänger upp vid villa fridhem. Du åker förbi villa fridhem och under en tunnel precis efter tunneln kan du parkera och följ sedan skogsvägen upp till vänster tills ni ser sjön på höger sida.

Superfin sjö som dessutom är formad som en fisk 🐟
 
Ja sjön skiren finns om du åker någon km till efter infarten till getåravinen och svänger upp vid villa fridhem. Du åker förbi villa fridhem och under en tunnel precis efter tunneln kan du parkera och följ sedan skogsvägen upp till vänster tills ni ser sjön på höger sida.

Superfin sjö som dessutom är formad som en fisk 🐟

Jättetack! Jag är sugen på badpremiär!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 412
Senast: Paddington
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 581
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 819
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp