Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Paddington

Trådstartare
Dags för en ny Ulvlek, om du som inte är med i leken läser det här och undrar vad sjutton är detta kan du läsa mer här: http://www.bukefalos.com/threads/varulvslekarnas-anmalningstrad.1270794/

Regler

Lekledaren (LL) bestämmer.

I denna lek har vi två lekledare - Paddington och Mammas.
Kontakt med LL - Vid ev privata frågor svara gärna på den konversation vi skickar ut så får ni snabbare svar (och vi bägge ser att ni fått svar). Om ni ställer en fråga i tråden så kommer den av oss som först ser frågan att lämna svar.
Bägge LLs svar väger lika mycket.

Röster
Alla röster måste vara fetstilade, exempel Paddman röstar på Mammas
sk "BOP:ar" (Blunda Och Peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering till varför du röster på personen.
Röster måste komma in i tid (prick på klockslaget räknas)
Man får ändra sin röst, men även dessa måste vara i tid, motiverade samt fetstilade ex Paddman ändrar röst till Robin
Det är inte tillåtet att rösta på sig själv eller Lekledaren (även om man ibland kanske skulle vilja rösta på LL ;) )

Aktivitet
Alla deltagare bör vara aktiva och komma med teorier/åsikter om andras teorier varje dag.
Vid två missade röster eller allmänt bristande aktivitet kan deltagare åka ur leken (bedömningen görs av LL)
Om du inte hinner med leken/behöver hoppa av, kontakta LL och vi försöker ordna ersättare etc
Om redan innan vet att du kommer att missa en DL - kontakta gärna LL först.

Hintar
Det är inte tillåtet att hinta. Som hint räknas att påstå sig ha en specifik roll(oavsett om det stämmer eller ej) att skriva att du tror någon är ond eller god utan teorier. Grundregeln är att så länge det finns teorier så är det okej(att skriva att någon känns God/ond räknas inte som teori och om man tycker att någon är ond/god för att den spelar som den brukar när den är det vill jag ha konkreta exempel på vad som är likt för att inte räkna det som hint men är du osäker fråga LL innan du skriver. Tänk på att hintar kan straffa den egna sidan

Natt-Val
PM med Natt-val skall skickas in före natt-DL för att gälla. Om man inte kan vara aktiv vid DL går det bra att ange alternativ. Det går även bra att ändra sitt val fram till DL.

slutligen: HA KUL!!!!
 
Produktionen har försökt hålla det hemligt, men i flera veckor har det tisslats och tasslats, ryktesspridningen har varit massiv och nu är det äntligen officiellt – Robinson-Buke är tillbaka!

Både Aftonblaskan och Experten börjar genast förbereda sig för nya deltagare, ny twistar och helt klart nya pakter!

Liksom första säsongen som var en hejdundrande succé så utspelar sig Robinson-Buke helt på webben och för er som inte följde dokusåpan då kan denna beskrivas som en korsning mellan Robinson, Farmen och Big Brother.

Programledare är åter igen Paddington som efter en mindre identitetskris återuppstått som sitt alter ego Paddman :p. Till sin hjälp både som sidekick och expertkommentator har denne ingen mindre än den forna deltagaren Mammas.

Paddman: ”Jag är otroligt glad att ha fått en så stark karaktär som Mammas vid min sida – jag tror hon kan lägga till en extra dimension och föra programmet framåt samt guida både deltagare och tittare på ett ypperligt sätt”

Let the show begin!

(roller är på G men kommer att ta en stund att skicka ut)
 
Deltagare:
1. Bumpo
2. glömmerallt
3. Snurrfian
4. Habina
5. Idahoe
6. LenaH
7. cirkus
8. Koppen
9. Matmissbrukaren
10. Lobelia
11. Artline
12. Breaktown
13. Lilltess
14. Jfrelin

Roller:
Bagaren
- När han/hon blir uppäten så orkar inte pakten hitta på några hyss nästa natt, det vill säga ingen dör.
Besserwissern (ny roll) – alla dokusåpor har en, och Robinson-Buke är inget undantag. Besserwissern är den person som tror sig veta det mesta om precis allt och gärna försöker pådyvla alla andra sina åsikter också. Besserwissern får ställa tre påståenden till LL (1st påstående per natt, som ska avges till natt-DL). Besserwissern måste skicka sin fråga i påstående-form ex ”Jag vet att jag blivit siad”, ”jag vet att xx är ulv”. LL kommer bara svara rätt eller fel på påståenden.
Siaren får varje natt välja skicka in tre val som denne vill sia och LL lottar bland namnen vem siaren ska få veta rollen för
Spion: Får varje natt se allas val, dvs vem ängeln skyddar, siaren siar, besserwisserns påstående, etc.
Spåraren - Spenderar hela sin vakna tid med att leta efter paktmedlemmar (ulvspår). Denne kan under två nätter i spelets gång välja att stanna uppe hela natten och följa ett spår istället för att sova. Han får då reda på en paktmedlems identitet, men blir så trött dagen efter att han inte kan tänka klart när han röstar. Istället slumpar LL fram en person han måste rösta på, med motiveringar.
Trollkarl: Får varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör.
Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.
Ängeln - Det finns ju alltid någon som är lite extra snäll och vänlig och som ställer upp för övriga. Ängeln skyddar varje natt en deltagare från att luras ut från såpan av pakten.
Vanliga dokusåpa-deltagarna som gärna vill bli kända på ett eller annat sätt….

Onda roller:
Ond Spion
: Får varje natt se allas val, dvs vem ängeln skyddar, siaren siar, besserwisserns påstående, trollkarlens förtrollning etc. Vet inte vilka som ingår i lyan, men ska hjälpa lyan i det dolda.
Ledarvargen - Ulvarnas ledare känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Ledarens uppgift är att hjälpa/skydda ulvarna utan att de vet om det. Eftersom ulvarna inte känner till vem deras ledare är, så riskerar de att välja sin ledare till nattkäk. Om detta sker så får det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i dennes ställe. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är och ledaren ingår i pakten, är med och bestämmer vem som ska dö varje natt. Byborna får inte reda på vem ledaren är, bara att ulvarna försökt ta sin ledare och vilken ulv som förlorar sitt liv

Pakten: Paktmedlemmar (Ulvar) – samarbetar, får prata med varandra utanför leken och kan varje natt käka en deltagare. Vet inte vem onda spionen är. Får en lottad rad från spioninfon.

En deltagare i pakten är Häxa - kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel och väljer själv vilka nätter denne vill använda sin förmåga.
1. En valfri spelare kan inte rösta vid nästa lynchning (rösten räknas inte)
2. Siarna får endast veta ond eller god vid en natt.

Övrig roll:
Jokern
– varje Dokusåpa har en, och denna är inget undantag. Jokern verkar i bakgrunden och är okänd för samtliga deltagare tills denne kommer fram i rampljuset (som sker någon gång efter omgång2). Jokern vet sin roll från början och deltar i röstning genom PM till LL. Jokern kan ha vilken roll som helst, inkl en som redan står i rollistan eller en roll som ligger utanför rollistan. OM Jokern ingår i lyan får lyan inte veta om detta förrän Jokern stigit fram i rampljuset, däremot vet Jokern om vilka som ingår i lyan. Jokerns eventuella val syns inte för spionerna.
 
Det här ska bli spännande! Tack @Paddman för att jag fick tillfälle att hjälpa dig i den här säsongens Robinson!

Vi verkar ha en hel del intressanta deltagare i år!
 
Ja @Mammas det är ett väldigt intressant gäng som vi har fått ihop i år med en bra mix av nya och gamla deltagare.

Du var ju själv med här förra året, men var väl en av de första som blev utröstade då.
Hur känns det att stå vid sidan av den här gången? och vad tror du att deltagarna känner nu när de blivit presenterade
?
 
Tack tack, det känns mycket bra att få en chans att vara med även i år, men inte på samma sätt. Lite omväxling är ju aldrig fel, det betyder inte att jag behöver släppa Robinson som tur är! :)

Oj, nu tror jag att de är väldigt förväntansfulla, de har säkert laddat inför detta länge och är glada att det äntligen blir av. Samtidigt är det ovant att kastas in i en grupp okända människor som man ska lägga sin tillit hos om bara någon dag. Frågan är om tidigare år kommer att betyda något i den aspekten, jag tror inte det. Det ska bli väldigt spännande att se hur detta artar sig!
 
Jag har hittat hit och det här blir mitt första år med Buke-Robinson, tyvärr hade jag lite dålig koll förra året så jag har svårt att uttala mig så här i början. Men jag måste säga att jag mest av allt kommer att se framemot alla uppdateringar! Det kommer att bli en lek att minnas, det känner jag redan nu! :D
 
Har också hittat hit. Flaggar för dålig aktivitet imorgon då jag är i stallet typ hela dagen men kommer hinna in på kvällen runt 20 skulle jag gissa på.
 
Håller ni koll på om man kollar hästannonser också? :nailbiting:

Givetvis!

Paddman: Jaha Mammas-Robin, LenaH höll på att missa omröstningen för att hon fastade bland hästannonserna, vad tror du om detta?
Mammas-Robin: Det är svårt att säga. Om hon fastnar i frustration över det dåliga utbudet kan hon vara tvungen att dränka sina sorger och därmed spela sämre... Å andra sidan, om hon måste prioritera bort leken för att åka på provridningar kan det också inverka negativt för hennes del.
Paddman: Ja kära tittare, som ni ser kan detta allvarligt påverka LenaHs chanser till överlevnad i årets Robinson. Vi återkommer med mer information när vi vet mer om LenaHs förehavanden!
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 219
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 015
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 088
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp