Robinson-Buke Allstars (ulvlek)

Harald_Treutiger

Trådstartare
Äntligen!

Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition!

Denna gång har vi kastat ut Buke-profilerna och ersatt med riktiga dokusåpa-kändisar och jag kan lova att det kommer att slå gnistor från allra första stund!

I sann Robinson-anda har vi delat in deltagarna i lag Nord och lag Syd som kommer att tävla mot varandra i pristävlingar och i Robinson-tävlingar där det förlorande laget måste rösta ut en deltagare….

Möt deltagarna i Lag Nord som på pappret ser väldigt starka ut med flera fd Robinson-vinnare!
Robinson-Robban
Martin_Melin
Emma_Andersson
FarmenQristina
Paow
Godzilla
Mirre_Hammarling
Jochenmbaguetten


I lag Syd hittar vi:
Baren-Molle
Olinda
Alexandra_Zazzi
Naken-Janne
Zübeyde Simsek
Smail
Gunilla Persson
Kitty Jutbring

Men, det verkar som om någon i produktionen inte kunnat hålla käft och läckt information om övriga deltagare så några av deltagarna redan hunnit pakta ihop sig!!

Det kommer att bli en ohyggligt spännande säsong!!!
 
Och här kommer rollerna:

Goda sidan

Den generösa siaren – Får sia första natten (nattDL), därefter utser siaren vem som ska få sia i dennes ställe (dagDL m start DL2) Spionen får bara se vem som siaren utsett, inte den utseddes val.

Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut en spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna. Spionen får skicka till samma person flera ggr – men det måste gå minst ett speldygn emellan.

Drake - Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar*. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv).

Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Nattvakten – ficktjuvens fasa! Om ficktjuven försöker stjäla från nattvakten åker tjuven dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem. Överlever en ulvattack.

Ängel – kan varje natt skydda en deltagare från käk

Övriga Robinson-deltagare


Onda sidan

Ficktjuven
– stryker omkring i lägren och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Gör sitt val till DagDL och utnyttjas under NattDL

Svarta fåret - Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna. Kommer visas som god i sior (bybo).

Paktmedlemmarna har tre försök att gissa på vem som är svarta fåret, om de gissar rätt hamnar denne i lyan och blir ulv. Gissningarna får ske när som helst och är inte bundna av några DLs. Om ulvarna misslyckas med att gissa rätt så kommer LL förtrolla en av ulvarna (lottning) och bestämmer vem denne behöver teoria och rösta på i nästkommande lynch.

Paktmedlemmarna
känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.


*Kärleksparet - Är två slumpvis ihop-parade deltagare, som får veta om varandra, men inte varandras roller, och får inte prata privat. Dör en ur paret så dör även den andra automatiskt! Vilket gör att man måste skydda sin partner, även om man misstänker den för ulveri.


Vinstvillkor:
Goda vinner när alla onda är borta
Onda vinner när de är fler än goda
 
Senast ändrad:
Och eftersom Robinson har gått tillbaka till ursprunget denna säsong och deltagarna har placerats på Tengah så är naturligtvis den obligatoriska frågan:

Vilken personlig sak tar du med dig till ön och varför!

(Att @Robinson_Robban tagit med blåfärgen är väl ganska så klart... kommer ta tid att sanera den där flygplanssitsen.... :angel: )

Obligatoriska frågan ska vara besvarad innan första DagDL



DagDL Tisdag 22.00
NattDL Onsdag 07.30
 
Även om djungelns lag brukar gälla i Robinson så finns det ett antal regler ni måste följa

REGLER
*Var snälla mot varandra och mot LL
* LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
* Vid missad röstning riskerar man att kickas från leken. Meddela LL vid förhinder! OBS! Lägg en säkerhetsröst om du vet att du kan ha svårt att hinna!

* Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet!
* Röster skall fetstilas och motiveras, exempelvis Paddington röstar på Harald för att…Motiveringen ska finnas i röstinlägget. Det är ok med citat. (ni behöver inte motivera om ni ändrar för att rädda er själva, räcker att skriva att ni gör just det ;) )
* BOPar (blunda och peka = man röstar utan teori) är förbjudna
* Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
* Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får inte god- eller ondförklara någon utan teori. Man får inte heller antyda sin egen roll. Undvik att outa goda specialroller tidigt i leken (= före DL3). Även om du vet något, teoria om varför du tror att spelaren är god. Senare i leken är det alltid nödvändigt att börja diskutera roller, men LL tycker att spänningen uppehålls bättre om man låter det komma senare. Det är dock inte ett regelbrott att outa en god specialroll, men att undvika det är ett önskemål från LL.
 
Senast ändrad:
Jag var också med på planet och har landat på Tengha:)
Passar på att besvara LLs fråga direkt också
Vilken personlig sak tar du med dig till ön och varför!

Jag tar med mig en mycket rejäl multisax!
Finns många saker man kan använda den till !
* klippa håret ( förstås) jag är ju dessutom frisör;)
* klippa av kläder till förband , om någon gör sig illa
* Man kan använda den till att klippa naglarna
* allt som behöver kapas/ klippas som inte är för kraftigt funkar den till, tex kanske den funkar till att få av palmbladen som vi nog kommer behöva som tak till våra skydd
* man kan använda den som kniv delvis om man öppnar upp den rejält
Finns säkert fler områden- men tycker det ska bli en bra sak att ha med, eftersom jag deltagit två gånger innan så har jag tänkt över detta noga:)
 
Och eftersom Robinson har gått tillbaka till ursprunget denna säsong och deltagarna har placerats på Tengah så är naturligtvis den obligatoriska frågan:

Vilken personlig sak tar du med dig till ön och varför!

(Att @Robinson_Robban tagit med blåfärgen är väl ganska så klart... kommer ta tid att sanera den där flygplanssitsen.... :angel: )

Obligatoriska frågan ska vara besvarad innan första DagDL



DagDL Tisdag 22.00
NattDL Onsdag 07.30

Cigg såklart! Och utgår från att mina lagkamrater gjort detsamma! De vill INTE umgås med en Qristina utan cigg!
 
Och här kommer rollerna:

Goda sidan

Den generösa siaren – Får sia första natten (nattDL), därefter utser siaren vem som ska få sia i dennes ställe (dagDL m start DL2) Spionen får bara se vem som siaren utsett, inte den utseddes val.

Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut en spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna. Spionen får skicka till samma person flera ggr – men det måste gå minst ett speldygn emellan.

Drake - Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar*. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv).

Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Nattvakten – ficktjuvens fasa! Om ficktjuven försöker stjäla från nattvakten åker tjuven dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem. Överlever en ulvattack.

Ängel – kan varje natt skydda en deltagare från käk

Övriga Robinson-deltagare


Onda sidan

Ficktjuven
– stryker omkring i lägren och stoppar händerna där de inte ska vara. Tre gånger lyckas stölderna och om offret har någon specialförmåga övergår den följande natt på tjuven (om t ex siaren ficktjuvas får hon inte sia den natten, förmågan går över på tjuven). Tjuven kan bara stjäla från en spelare en gång. Gör sitt val till DagDL och utnyttjas under NattDL

Svarta fåret - Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna. Kommer visas som god i sior (bybo).

Paktmedlemmarna har tre försök att gissa på vem som är svarta fåret, om de gissar rätt hamnar denne i lyan och blir ulv. Gissningarna får ske när som helst och är inte bundna av några DLs. Om ulvarna misslyckas med att gissa rätt så kommer LL förtrolla en av ulvarna (lottning) och bestämmer vem denne behöver teoria och rösta på i nästkommande lynch.

Paktmedlemmarna
känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.


*Kärleksparet - Är två slumpvis ihop-parade deltagare, som får veta om varandra, men inte varandras roller, och får inte prata privat. Dör en ur paret så dör även den andra automatiskt! Vilket gör att man måste skydda sin partner, även om man misstänker den för ulveri.


Vinstvillkor:
Goda vinner när alla onda är borta
Onda vinner när de är fler än goda

En fråga om rollerna! Blir en ulv förtrollad varje gång de gissar fel eller bara när alla 3 gissningarna misslyckats?
 
Äntligen!

Det har varit på gång länge men ikväll är det äntligen dags för tredje säsongen för Robinson-Buke – nu i Allstars edition!

Denna gång har vi kastat ut Buke-profilerna och ersatt med riktiga dokusåpa-kändisar och jag kan lova att det kommer att slå gnistor från allra första stund!

I sann Robinson-anda har vi delat in deltagarna i lag Nord och lag Syd som kommer att tävla mot varandra i pristävlingar och i Robinson-tävlingar där det förlorande laget måste rösta ut en deltagare….

Möt deltagarna i Lag Nord som på pappret ser väldigt starka ut med flera fd Robinson-vinnare!
Robinson-Robban
Martin_Melin
Emma_Andersson
FarmenQristina
Paow
Godzilla
Mirre_Hammarling
Jochenmbaguetten


I lag Syd hittar vi:
Baren-Molle
Olinda
Alexandra_Zazzi
Naken-Janne
Zübeyde Simsek
Smail
Gunilla Persson
Kitty Jutbring

Men, det verkar som om någon i produktionen inte kunnat hålla käft och läckt information om övriga deltagare så några av deltagarna redan hunnit pakta ihop sig!!

Det kommer att bli en ohyggligt spännande säsong!!!

:eek: Ingen snygg kille i mitt gäng?! Hur byter jag till coola gänget? :confused:
 
Och eftersom Robinson har gått tillbaka till ursprunget denna säsong och deltagarna har placerats på Tengah så är naturligtvis den obligatoriska frågan:

Vilken personlig sak tar du med dig till ön och varför!

(Att @Robinson_Robban tagit med blåfärgen är väl ganska så klart... kommer ta tid att sanera den där flygplanssitsen.... :angel: )

Obligatoriska frågan ska vara besvarad innan första DagDL



DagDL Tisdag 22.00
NattDL Onsdag 07.30

Jag tar förstås med mig mitt tandblekningsskum. http://www.paow.se/vita-tander/ Det gäller att ligga på topp! Alltså ligga... Mycket! Skulle kanske tagit med kondomer istället, men det tycker jag kan vara killens ansvar ändå.
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom Robinson the Love Edition lades ner efter förra säsongen och de Svenska Hollywoodfruarna slåss mot vikande tittarsiffror så har...
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
41 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp