Robinson - love edition

DressyrMupp

Trådstartare
Visst måste vi ha en tråd om programmet :D
Vad tycker ni? I början var jag tveksam men, iom gruppdynamiken i tjejlägret, och vuxenmobbningen av Melissa vart jag klistrad framför Tv4-play!!
Är det så här vi kvinnor beter oss när det gäller att få en karl?


 
Nu har jag bara sett en del av programmet så vet inte vilken händelse du syftade på. Jag får se om jag tittar på fler avsnitt. Det känns dock som det är poppis med par? Jag råkade se en stund också av Ex in the Beach. Och det var några resor värre än Robinson. Det kommer jag inte se igen.
Men av det jag såg- nej det är inte så jag beter mig mot andra för att få en Karl. Känner att jag inte gillar när man kLumpar ihop alla och säger att det är "så kvinnor beter sig etc". Men jag tycker å andra sidan att kvinnor oftast är trevliga mot varandra.
 
I det här programmet är det kvinnomobbing och killarna tar avstånd från det, tills vidare. Men jag kan förstå att Melissa drar på sig kritiken rejält från början.
Ja jag gillar programmet
 
Känner att jag inte gillar när man kLumpar ihop alla och säger att det är "så kvinnor beter sig etc". Men jag tycker å andra sidan att kvinnor oftast är trevliga mot varandra.

Jag gillar inte heller generaliseringar, men tyvärr har jag erfarenhet av "tjejers" elakheter i grupp.
Naturligtvis har det stor betydelse, vilka individer gruppen består av och i vilket sammanhang men om du tittar på alla avsnitt så kan du själv se vad som händer med gruppen av kvinnor.
 
alltså ligger lite efter ser via play - VAD är det för fel på tjejerna?
-vi låtsas inte se henne?
- vi ger henne inte mat?

Så jäkla bittra och elaka.

Hoppas det finns karma och den fortsätter komma och bita dem i baken.
 
Jag har tittat på Robinson sen starten (förutom de åren det gick på femman som vi då inte hade), men har aldrig gillat program som Paradise och liknande, så jag var mycket skeptisk till att den här blandningen i år skulle vara givande. När vuxenmobbingen av Melissa startade kände jag väl någonstans att det här var ingen bra tv alls, ändå har jag på något mystiskt vis fortsatt titta. Och jag börjar fastna mer och mer, att tjejpakten blev spräckt kändes som det avgörande som skulle få mig att fortsätta titta. Jag ser gärna att Denice och Jennifer får åka hem, men Mia är lite rolig så hon får gärna stanna kvar ett tag.

Men vad tycker ni om killarna? Känns som att tjejernas bråkande tar så mycket energi att killarna hamnar lite i skymundan. De flesta verkar väl helt okej, men man undrar ju lite vad Kalle gör där? Han vill ju inte prata med tjejerna och verkar mest gå in för att komma sist i tävlingarna?
 
Nu har de ju spräckt upp tjejpakten då killar o tjejer blandas. Nu börjar det hända saker. Kalle har ju flugit länge under radarn så det ska bli kul att se om han får spela med nån tjej.
 
Är det bara jag som tycker Melissa verkar helgo? Och den där Jennifer är ju hemsk..

Håller med de stör sig för att hon INTE är negativ och försöker vara hjälpsam och inte ta för stor plats...
Nu gillar jag Melissa. Men i första avsnitten så tyckte jag att hon var lite mkt.. tex att hon inte lät andra försöka själva utan att hon genast skulle tala om hur man ska göra saker utan att de andra bett om hjälp. Hon ville säkert väl men jag kan förstå att om en annan person tex ska göra upp eld så vill man försöka själv först. Annars är det lätt att andra tycker man är nedlåtande.
men sen tycker jag ändå att de andra gick lite väl långt med att gadda ihop sig.
 
Nu gillar jag Melissa. Men i första avsnitten så tyckte jag att hon var lite mkt.. tex att hon inte lät andra försöka själva utan att hon genast skulle tala om hur man ska göra saker utan att de andra bett om hjälp. Hon ville säkert väl men jag kan förstå att om en annan person tex ska göra upp eld så vill man försöka själv först. Annars är det lätt att andra tycker man är nedlåtande.
men sen tycker jag ändå att de andra gick lite väl långt med att gadda ihop sig.

Håller med. Hon menar säkert bara väl, men framför allt i början gick hon kanske lite för långt i sin välvilja.

Däremot har jag stört mig de senaste avsnitten på att killarna fördömer utfrysningen av Melissa (som ändå blivit väldigt mycket bättre sen tjejernas första öråd), men gjorde precis samma sak själva med Pontus? Och då var det plötsligt helt okej, för att Pontus "var jobbig"? Vad är det som säger att tjejerna inte uppfattade Melissa likadant? (Sen får man inte mobbas för det, men de vet ju faktiskt inte vad som försiggår hos tjejerna och har bara hört Melissas version genom Richard, och behandlingen av Pontus var inte bättre än det Denice med anhang höll på med.) Jag hade mycket hellre sett att Ali åkte ut förra veckan än Pontus.

Men den här veckan kan nog bli spännande, undrar hur de kommer göra med amuletter nu när det är tjejer och killar på samma lag?
 
Jag kollar. Gillar programmet. Men lite delat att Pontus får tre chanser. Dock håller jag på han.
Duktig kille.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 792
Senast: lundsbo
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 120
Senast: Artline
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 279
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hittade bara en gammal tråd om tandläkarhelvetet (inte mitt ordval :p). Visst är det några här som gjort tandreglering i vuxen ålder...
2
Svar
26
· Visningar
3 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp