Sömnlös natt så jag kollade på torsdagkvällens avsnitt ... jäklar vad de rör om i grytan nu! :D
Alltså

Det är ju ganska uppenbart tycke jag, att det nya lag syd, kommer att rösta ut Suzanne. FÖRHOPPNINGSVIS!!
Hur det kommer gå för Klas i nya lag Nord, det veti fåglarna. Jag tycker det här laget som var gamla Syd känns som asgamar.
 
Alltså

Det är ju ganska uppenbart tycke jag, att det nya lag syd, kommer att rösta ut Suzanne. FÖRHOPPNINGSVIS!!
Hur det kommer gå för Klas i nya lag Nord, det veti fåglarna. Jag tycker det här laget som var gamla Syd känns som asgamar.

Ja jösses. Här kommer det att krävas immuniteter. Suzanna kommer ju aldrig att få någon så hon ryker först. De kommer inte ens att behöva komma överens om det, hon är ogillad av tillräckligt många. I andra laget skulle killarna lätt kunna pakta till sig Klas, någon av de tre får immunitet och de röstar ut en av tjejerna. Då får då mer muskler i laget.
Samtidigt är väl sammanslagningen så nära nu att de skulle tjäna mer på att rösta hem muskler.
Är imponerad av hur gamla Syd vann tävlingen, faktiskt.
 
Ja jösses. Här kommer det att krävas immuniteter. Suzanna kommer ju aldrig att få någon så hon ryker först. De kommer inte ens att behöva komma överens om det, hon är ogillad av tillräckligt många. I andra laget skulle killarna lätt kunna pakta till sig Klas, någon av de tre får immunitet och de röstar ut en av tjejerna. Då får då mer muskler i laget.
Samtidigt är väl sammanslagningen så nära nu att de skulle tjäna mer på att rösta hem muskler.
Är imponerad av hur gamla Syd vann tävlingen, faktiskt.
Nej jag tror inte att Klas paktar ihop sig med Lucas och Emilio, men man vet aldrig förstås! Han är ju en pärla för laget så jag tvivlar på att kung Linn vill rösta ut Klas. Tror han blir skyddad av matriarkatet!
 
Ja, det vore ju en tanke, det slog mig inte ens. Det vore en kul utveckling faktiskt, om de fick ut Piff och/eller Puff på det viset.
 
Jag har ju haft onda ögat lite på Kosken/Mattias - men han var galet cool med elden! Där gjorde han verkligen nytta.
 
Jag har ju haft onda ögat lite på Kosken/Mattias - men han var galet cool med elden! Där gjorde han verkligen nytta.

Eller hur! Han har ju dessutom fixat till många andra saker i lägret, håven, och krabbvanten! Tror han är en klurig gubbe som löser problem, han är ingen atlet rent fysiskt men överlevnadsmässigt!
 
En sak jag grunnar lite på. Inför tävlingen skulle lagen välja ut någon med bra balans och goda simkunskaper. Var tog det momentet vägen? Var det att kunna simma snabbt tillbaka till utgångsläget? Men då behövde ju hela laget simma? Ändrades tävlingen någonstans? Jag tror detta scenario var EXAKT vad produktionen ville ha. Separera Klas från församlingen liksom.
 
@honung Jag funderade också över vart det momentet tog vägen.

Det krävdes ju inte mer simning än att ALLA tog sig ut till starten?
Jag gillade inte den tävlingens konstruktion. Antingen skulle ett helt lag förbli intakt, eller så skulle ett lag + en medlem från andra laget bli utfallet. Det hade varit roligare om utfallet blivit att lagen mixats mer.
 
@honung Jag funderade också över vart det momentet tog vägen.

Det krävdes ju inte mer simning än att ALLA tog sig ut till starten?
Jag gillade inte den tävlingens konstruktion. Antingen skulle ett helt lag förbli intakt, eller så skulle ett lag + en medlem från andra laget bli utfallet. Det hade varit roligare om utfallet blivit att lagen mixats mer.

Det känns som en tävling som bara Nord kunde förlora på eller i vart fall som de riskerade att förlora mest på. Enda undantaget om det varit mycket jämnt. Det skulle blivit roligare, nu blev det mest lamt.
 
@honung Jag funderade också över vart det momentet tog vägen.

Det krävdes ju inte mer simning än att ALLA tog sig ut till starten?
Jag gillade inte den tävlingens konstruktion. Antingen skulle ett helt lag förbli intakt, eller så skulle ett lag + en medlem från andra laget bli utfallet. Det hade varit roligare om utfallet blivit att lagen mixats mer.
Det hade ju varit lite spännande vem Lag Nord skulle ha dumpat i vattnet om de varit först och haft försprång, för visst var de sju och det fick inte vara mer än sex personer på plattformarna totalt? Det hade varit lite intressant att se hur de hade hanterat Suzanna där, om de bara hade biffat sig förbi och helt enkelt inte hjälpt henne upp.
 
@honung

Jag fattade det också som att det skulle vara de sex första som kom upp. Och jag undrar om de hade orkat få upp Mattias, han ser tung ut men inte stark. Det hade inte blivit någon rolig scen om de uppenbart låtit bli att hjälpa Suzanna upp.
 
@honung

Jag fattade det också som att det skulle vara de sex första som kom upp. Och jag undrar om de hade orkat få upp Mattias, han ser tung ut men inte stark. Det hade inte blivit någon rolig scen om de uppenbart låtit bli att hjälpa Suzanna upp.
Exakt! Det var orättvist redan från början. Tävlingens utgång var nog väldigt lättkalkylerad från början till slut.
 
Ett mysterium jag funderar på är - sojan. När Sofie skulle iväg och laga mat tjatade Suzana om att hon skulle ”spritsa lite soja” på kanten av risottotallriken.

Men de har väl aldrig haft soja i lägren? Däremot fanns soja bland de ingredienser som Anders bidrog med när de skulle börja laga hans mat. Så hur visste Suzana det?

Ett än större mysterium är väl vad soja skulle ha i en krabbrisotto att göra, men ...
 
Ett mysterium jag funderar på är - sojan. När Sofie skulle iväg och laga mat tjatade Suzana om att hon skulle ”spritsa lite soja” på kanten av risottotallriken.

Men de har väl aldrig haft soja i lägren? Däremot fanns soja bland de ingredienser som Anders bidrog med när de skulle börja laga hans mat. Så hur visste Suzana det?

Ett än större mysterium är väl vad soja skulle ha i en krabbrisotto att göra, men ...
Men Anders sa innan att han skulle "stå för kryddor, olivolja, soja mm". Så det visste de om att de skulle få.
 
Ett mysterium jag funderar på är - sojan. När Sofie skulle iväg och laga mat tjatade Suzana om att hon skulle ”spritsa lite soja” på kanten av risottotallriken.

Men de har väl aldrig haft soja i lägren? Däremot fanns soja bland de ingredienser som Anders bidrog med när de skulle börja laga hans mat. Så hur visste Suzana det?

Ett än större mysterium är väl vad soja skulle ha i en krabbrisotto att göra, men ...
Det där reagerade jag också på och tyckte var jättekonstigt.

Edit: såg inlägget av @honung nu.
 

Liknande trådar

Tjatter Robinson är tillbaka, Anders Lundin likaså! Vilka tittar och vad tänker vi?
Svar
12
· Visningar
297
Senast: Piaff
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
347
Senast: lingonben
·
IT & mobiler Vilken är er favorit ljudbokstjänst? Jag har använt Nextory ett tag, men kommer inte överens med deras sökverktyg, jag söker tex på...
2
Svar
20
· Visningar
624
Senast: Cinzia
·
Hundträning Jag hittade ingen tråd för kontaktövningar! Min bästa i hundgården med min bångstyriga Shar pei-tik är att dela upp godiset i högvärde...
Svar
3
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp