Fille

Trådstartare
Min femåring har önskan om att få Roblox att spela. Läser på internet att det inte finns någon yngre åldersgräns. Har förstått att det finns spel i spelet och att vissa spel är mer lämpliga för yngre barn än andra. Men hur vet jag vad som är lämpligt?
 
Min femåring har önskan om att få Roblox att spela. Läser på internet att det inte finns någon yngre åldersgräns. Har förstått att det finns spel i spelet och att vissa spel är mer lämpliga för yngre barn än andra. Men hur vet jag vad som är lämpligt?
Prova spela själv först? Och sen spela med barnet. Det antar jag att folk gör annars också.
 
Det finns ju hur många olika spel som helst, så man får prata och ha lite koll helt enkelt. Och prata om hur man ska hantera om någon tar kontakt i chat och liknande. Min 11-åring spelar sedan ett par år. Det finns mycket kul men en del skit.
 
Här spelar den yngste Roblox, det jag förstått är det lite liknande Minecraft (fast ändå inte) och att det finns flera spel i spelet för olika kategorier.
Vad jag förstått får inte de som är under en viss ålder inte voice chatta.
 
Min femåring har önskan om att få Roblox att spela. Läser på internet att det inte finns någon yngre åldersgräns. Har förstått att det finns spel i spelet och att vissa spel är mer lämpliga för yngre barn än andra. Men hur vet jag vad som är lämpligt?
Passa så de inte köper pengar i Roblox bara, min systerdotter köpte pengar i spelet för 2500 kr (sen får dom väl skylla sig själva som har abonnemang på hennes telefon…).
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Crossline
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 694
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 284
Senast: Lobelia
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 681
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp