Robotdammsugare är det värt?

Har du råkat göra en no-go zon istället?
För det ska fungera som så att man gör en zon, rutan som zonen är i kan man göra större och mindre och flytta var man vill. Sedan ska den åka dit och städa.
Om din robot missar ett rum kan det vara så att den inte har läst av det rummet första gången du körde den? Hur ser kartan i appen ut, finns salongen med där?
Salongen är inte med på kartan,mer än precis vid dörren. Trots att den var öppen åkte den inte dit annat än precis över tröskeln.
 
Salongen är inte med på kartan,mer än precis vid dörren. Trots att den var öppen åkte den inte dit annat än precis över tröskeln.
Kan du prova att göra om ”avläsningen?” Min sambo säger att det finns en bra facebookgrupp också för alla med Roborock, för man kan få tips och ställa frågor. Vet inte exakt vad den heter (har inte Facebook själv) men skulle fråga där om inte en ny avläsning funkar eller någon här har bättre koll ☺️
 
Kan du prova att göra om ”avläsningen?” Min sambo säger att det finns en bra facebookgrupp också för alla med Roborock, för man kan få tips och ställa frågor. Vet inte exakt vad den heter (har inte Facebook själv) men skulle fråga där om inte en ny avläsning funkar eller någon här har bättre koll ☺️
Ska kolla där, tack!
Har dock eg redan gjort två avläsningar utan att det hittade, eftersom jag lyckades göra en uppdatering så den glömde allt efter första rundan.
 
Min S6 identifierade tre rum. Något fel avdelning mellan rummen men annars korrekt. Jag kan välja om den ska städa alla eller bara vissa rum. Men zon om jag vill den ska städa det måste jag ställa in.

Så jag skulle prova reset och börja om.

Och kolla så du ställt in map saving :)
 
Puttar igång den här tråden igen!
Jag är själv nyfiken på en Xiaomi S6 pure, den verkar lättare att få tag på än S6. Vet någon skillnaden mellan dem?


Hur upplever ni här att den klarar hundhår?
Det står att den är 9,5 cm hög, klarar den då att komma under soffan som är 10,5 cm låg? Vore ju supersmidigt om den städade både där och under sängen. Svårt att komma åt utan att ligga på knä och mina knän tycker inte om den typen av behandling.
 
Kanske puttade jag upp tråden lite sent igårkväll, provar nu o ser om någon här har möjlighet att svara :)
 
Både hundhår och kaninhår. (kaninen hårar klart mest)
Men då och då får man ju gå över de skrymslen där inte roboten kommer åt.
Ja så är det såklart. Men jag tänker att det kan man säkert göra väldigt sällan. De ställena blir ju mindre på med om övriga ytor dammsugas oftare så att det helt enkelt inte kan sprida sig till konstiga hörn och liknande.

SÅ sugen på att beställa en! Hatar att jag dammsög igår och det redan är hundhår och skräp på golvet.
 
Ja så är det såklart. Men jag tänker att det kan man säkert göra väldigt sällan. De ställena blir ju mindre på med om övriga ytor dammsugas oftare så att det helt enkelt inte kan sprida sig till konstiga hörn och liknande.

SÅ sugen på att beställa en! Hatar att jag dammsög igår och det redan är hundhår och skräp på golvet.
Absolut, särskilt ofta behövs det inte, typ lika ofta som tex. lister ändå behöver torkas av. Det ser ju rent och fint ut efter att roboten kört en runda. Sen beror det ju också på hur ens hus ser ut, hur mkt knepiga möbler, trångs utrymmen och sladdhärvor man har.
 
En bra robot ska väl ta hörnen med? Eller är jag felinformerad? :eek:
Ja absolut, vanliga hörn är inga problem. Menade mer svåråtkomliga skrymslen 😊
Själv har jag rätt hög tolerans för damm så jag kör aldrig med vanliga dammsugaren. Stör mig inte om det ligger ngn dammtuss i en liten vrå där roboten inte kommer åt.
 
Ja absolut, vanliga hörn är inga problem. Menade mer svåråtkomliga skrymslen 😊
Själv har jag rätt hög tolerans för damm så jag kör aldrig med vanliga dammsugaren. Stör mig inte om det ligger ngn dammtuss i en liten vrå där roboten inte kommer åt.
Phu! Jag blev bra orolig där.
Min sambo är som tur är allergisk mot sladdhärvor, så de kommer sättas upp när vi har bott in oss lite mer, då borde det bara bli bakom dörrar som är problem. Tänker att jag tar en som är så låg att den kommer under soffan. Frågan är bara... Vilken? Inte helt bestämt mig än!
 
Phu! Jag blev bra orolig där.
Min sambo är som tur är allergisk mot sladdhärvor, så de kommer sättas upp när vi har bott in oss lite mer, då borde det bara bli bakom dörrar som är problem. Tänker att jag tar en som är så låg att den kommer under soffan. Frågan är bara... Vilken? Inte helt bestämt mig än!
Vår robot kommer utan problem in under soffan, men bakkanten på soffan är lägre så där fastnar den ganska ofta. Störigt!
 
Min robot är sjukskriven (behöver nytt batteri) och guuuud vad jag saknar honom 😭 Det där med saknade kossor och tomma bås stämmer verkligen. Hoppas kunna köpa nytt batteri snart.
 
Min Rosie kor just nu klart i sovrummet :love:

Kommer ni ihag Jetsons? Jag ville sa garna ha en Rosie:p
Screen Shot 2021-03-02 at 10.00.43 AM.png
 
Min Rosie kor just nu klart i sovrummet :love:

Kommer ni ihag Jetsons? Jag ville sa garna ha en Rosie:p
Visa bifogad fil 65531
Titta jämt på de som liten 😍 Barndomsminnen delux.

Faktiskt sugen på en ny robotdammsugare igen, del hatar jag att städa men i för som vi har två katter så blir de helt klart en hel del damm,grus och katthår. Hade robotdammsugare innan vi flyttade för ett år sedan.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: lindaf
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 483
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 269
Senast: Mineur
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 956
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp