Robotdammsugare är det värt?

Min budgetroomba kör på men inte så saker välter eller spiller. Däremot äter den kattleksaksmöss. Till den kan man köpa små grejer som avskärma så den inte åker där.
 
Mattor är inga problem. Fontän och foderautomat beror nog på, den kommer köra emot så det beror på om vatten och foder flyger iväg överallt då?
Man kan också sätta upp avgränsare så roboten inte kör där.
Beror på vad det är för mattor, min klarar dörrmattan men inte trasmattor, sämst är de med frans, har en Neaot från NetOnNet, knappa 2000 kr.
Den vallar mina skor in i köket.
 
Vi har en Roborock S5 som formligen älskar att klättra. Nu har vi inga trösklar, men jag har svårt att tro 2.5cm skulle vara några problem.

Älskar att klättra 😂 Ibland kan man ju få öppet köp där man även kan prova produkten (tex från elgiganten). Ska kolla upp det, för i så fall skulle vi kunna köpa och sen testa helt enkelt!
 
Då borde det ju gå, mina apparater är rätt höga. Nu är jag riktigt sugen :d
Jag har en Clean mate S 800. Den har aldrig kört på vattenskålarna med sådan kraft att det har skvalpat ut vatten. Jag har rostfria skålar och i keramik. Hunden har en plastmatskål och den flyttar inte den heller. Min klarar trösklar på dryga centimetern iallafall (det är de högsta trösklarna vi har).
 
Älskar att klättra 😂 Ibland kan man ju få öppet köp där man även kan prova produkten (tex från elgiganten). Ska kolla upp det, för i så fall skulle vi kunna köpa och sen testa helt enkelt!
Den ska klara 2cm. Man kan hjälpa den på vägen om man skapar en "uppförsbacke" så att den inte tar i med delen som ska känna av hinder.
 
Hörni, hur är det med robotdammsugare när man bor på två plan? Kan man flytta den mellan planen? 🤔
Vi har en Neato D7 och i den kan man programmera flera våningskartor. Det var den enda av deras modeller som hade den funktionen när vi köpte, hur det ser ut med övriga märken har jag ingen aning om.
 
Hörni, hur är det med robotdammsugare när man bor på två plan? Kan man flytta den mellan planen? 🤔
Inga problem att flytta mellan planen men man kan ju inte ha den på schema på båda, vilket iaf jag tycker är en stor poäng med robot. Jag vill inte behöva starta den manuellt utan vill att den sköter sig på egen hand när jag är på jobbet ;)
 
Inga problem att flytta mellan planen men man kan ju inte ha den på schema på båda, vilket iaf jag tycker är en stor poäng med robot. Jag vill inte behöva starta den manuellt utan vill att den sköter sig på egen hand när jag är på jobbet ;)
Min katt brukar lyckas starta min ibland. Jag har inte en programmerbar variant men det händer ändå någon gång i veckan att vardagsrummet är dammsuget när jag kommer hem 😁
 
Det blev en Xiaomi Roborock S50. Kändes mest värd i den prisklassen ändå! Är så imponerad över hur mycket damm och skit den hittar här hemma. Tror vi aldrig haft såhär dammsugare och rent förut 😁 Sambon som inte varit så på en robot (men inte heller emot), var så nöjd med roboten efter att den varit i drift typ två minuter!
Den är jag också sugen på!
Vad gav ni för den?
 
Det här med trappor... funderar litet på en Neato D6 eller Electrolux i9.2 men hur hanterar dagens robotdammsugare trappor? Vi har ett suterränghus där dammsugaren skulle behöva bo på övervåningen, behöver man montera något slags magnetlist eller fysisk sarg för att den inte skall trilla ner för trappan till bottenvåningen?
 
Det här med trappor... funderar litet på en Neato D6 eller Electrolux i9.2 men hur hanterar dagens robotdammsugare trappor? Vi har ett suterränghus där dammsugaren skulle behöva bo på övervåningen, behöver man montera något slags magnetlist eller fysisk sarg för att den inte skall trilla ner för trappan till bottenvåningen?

Jag har en Xiaomi och där kan man i appen rita in virtuella väggar som den inte kan passera. Inget fysiskt behövs. tror den också känner av med sensor men osäker på det. Virtuell vägg känns vettigt oavsett!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: lindaf
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 350
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 149
Senast: Mineur
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 698
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp