Bukefalos 28 år!

Rockardhjul

Kicki_83

Trådstartare
Däcket och fälgen till min rockard gick sönder i måndags.

Det är gammalt moped däck som det står 2 1/4-19(23,2,25) på själva däcket.

Nu skulle jag vilja ha tag på ett nytt däck med fälg.

Vart brukar ni köpa era rockard däck och fälgar??
 
Sv: Rockardhjul

När hjulet på min gamla rockard gick sönder så lämnade jag in det till cykelreparatören. Han bytte ut flera ekrar, riktade hjulet och lagade punkteringen. Kostade mig 300kr. Men ditt hjul kanske är bortom räddning?

Driveout har hjul, men om du har en gammal vagn så kan det ev bli knepigt att få deras hjul att passa (sa de till mig iaf då jag frågade dem när mitt hjul gick sönder).Travsportbutiker brukar ha kraftiga speedcarthjul till hyfsade priser och även Börjes har jag sett säljer såna hjul.
 
Sv: Rockardhjul

Ja det är utom räddning tyvärr :(

Okej har kollat runt lite på nätet och hittat lite...men snåla jag tyckte det var lite dyrt :o

Men visst är det så att om man hittar ett gammalt moped däck då är det bara framhjulet från mopeden man kan använda??
 
Sv: Rockardhjul

Här kan man köpa sådana däck och fälg på travshopen på travbanan. Kolla närmsta trav kanske?
Kollat blocket?
 
Sv: Rockardhjul

Här kan man köpa sådana däck och fälg på travshopen på travbanan. Kolla närmsta trav kanske?
Kollat blocket?

Blocket har jag kollat lite men inte hittat något riktigt men ska kanske lägga in en köpes annons. Trav har vi några mil till närmaste så får kanske kolla där om man ska åt det hållet ändå.
 
Sv: Rockardhjul

Mjo, hjul kostar ju en slant tyvärr. Och har man en gammal vagn så blir man ju oftast tvungen att byta båda hjulen pga att det inte går att hitta ett lika hjul som det som gått sönder :(
 
Sv: Rockardhjul

Ja precis....hittade två rockard hjul på att ställe dom skulle dom ha över 2000kr för...då börjar jag ju fundera på om jag ska lägga ner dom pengarna på bara hjul eller om man ska köpa en annan rockard för dom pengarna istället....
 
Sv: Rockardhjul

Jo, man får tänka till lite ibland.
Men om jag har uppfattat siffrorna i ditt inlägg rätt så är det väl 19"-hjul på din vagn? Finns det möjlighet att sätta dit 24" istället så verkar det som om du kan få tag i såna för 650kr styck hos hon som säljer ponnytravprylar i Piteå (finns internetbutik). Frågan är dock om det är samma hjulupphängning på din vagn som på de vagnar de hjulen är avsedda för?
 
Sv: Rockardhjul

Jo 19 tum har jag fattat det som med.

Jag vet inte om det går att stätta dit 24 tum.
Det är samma ditsättning av hjul som på en cykel har tror jag....
 
Sv: Rockardhjul

Annons ute på blocket och prylbanken. Men inge svar än.
Några kompisar ska kolla sina rockarder som inte används om nått hjul passar min.
Kollar även på travsidor och letar en annan rockard så vi får se vad det blir till slut.
 
Sv: Rockardhjul

Köpte en rockard i vintras, som hade ett kasst hjul som inte gick att fixa.
Satte ut annons både på Bl*cket och H*stnet, utan resultat.

Det slutade med att vi fick köpa stadiga mountainbikehjul i stället. Cykelhandlaren sa att de funkar, om man inte har för mycket last i vagnen och inte kör för fort på gropiga vägar.
 
Sv: Rockardhjul

Du kanske kan kolla med någon däckfirma? Kanske kan du får köpa moped/MC däck som är för dåliga för att köra på väg med? Det är ju inte samma slitage med häst som motordrivet fordon?
 
Sv: Rockardhjul

Kanska kan kolla med skroten också? Om MCn är skrotad för att motorn skurit kanske fälgen går att använda tex?
 
Sv: Rockardhjul

Ja skroten har jag tänkt kolla med....har lite krokar ute hos kompisar nu se om dom har nå gamla däck så jag får avvakta lite och se.
 
Sv: Rockardhjul

*kl*

Tack vare Ilsbo skroten i Huddik har jag fått tag på moped däck som är 2 tum större men ser ut att passa min vagn ändå :)
Så i morgon ska dom försöka monteras dit. Hoppas det fungerar :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hjälp mig buke! Förra sommaren råkade jag köra på en stor sten och förstöra fälgen (heter det så) på ena hjulet på min transport...
Svar
14
· Visningar
1 212
Senast: sorbifolia
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: ryujaneiro
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 005
Senast: ptr
·
Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
620
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp