Rockardmått!

skogsmull

Trådstartare
Hej alla körkunniga!

Har varit och tittat på en rockard idag, men stötte på ett problem när jag kom fram. I annonsen står det att det skulle vara en travrockard för stor häst och det skulle ju bli perfekt då jag har ett sto på ca 165 cm. Tyvärr så stämde inte det som stod i annonsen, då min häst inte såg ut att passa in i den..

Min fråga är då: Finns det mått på hur långt det ska vara mellan "korgen" (där man har fötterna) och skackeltoppen för stor häst?
och mått mellan skacklarna där man fäster den i selen?

Finns det fler viktiga mått som jag glömt, så är det bara att tjoa till!:laugh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 100
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 385
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 483
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 554
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp