Röda mungipor och röd runt ögonen

Stromberg76

Trådstartare
Hej jag har varit hos ventrinär med Zimba men inte fått någon bukt på hans besvär .Hanfick en pencelin kur men det gick inte bort tänkte se lite här ifall någon av er har några råd att ge eller om ni vet va det kan vara.Det verkar inte klia på honom.Maria
 

Bifogade filer

  • image.jpg
    image.jpg
    152,7 KB · Visningar: 132
Hej jag har varit hos ventrinär med Zimba men inte fått någon bukt på hans besvär .Hanfick en pencelin kur men det gick inte bort tänkte se lite här ifall någon av er har några råd att ge eller om ni vet va det kan vara.Det verkar inte klia på honom.Maria
Alltså va? Fick hunden penicillinkur p.g.a. rodnad kring mun? Vad är det för nån veterinär som gör så? Mer troligt är väl nån form av foderallergi eller atopi.
 
Ja fick även droppar som skulle läggas på hunden vid nacken för parasiter men ska läsa om artopi och fodereksem
 
Vår hund ser ut så där när han ätit något med spannmål (foderallergi, därav min tanke på en reaktion på något han ätit). Han har även fått en liknande reaktion efter att ha ätit något oidentifierat ute (vet fortfarande inte vad det var, men han svullnade också upp runt ögonen. Gissar på någon sorts växt.).
 
När mina hundar blivit röda i pälsen så har det i de flesta fall berott på att de fått för lite kalcium eller för mycket spannmål i maten. (nej, ingen spannmålsallergi, men förra tiken fick ett tag ett foder som i princip enbart bestod av spannmål och det är inte vettig hundmat någonstans alls...) Antingen det, eller svamp, men även svamp är sådant de lättare får om det är fel sammansättning på maten. Olika hundar mår bäst av olika foder.

Så, jag skulle alltså börja med att se över maten till hunden.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 129
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 520
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 429
Senast: s957
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 775
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp