"Roe vs. Wade" - kanske snart ett minne om HD får bestämma.

Kombinationen av hårda straff, vid straffbarhet för medhjälpande och oklarheter om vilka handlingar som faller inom det straffbara området är fruktansvärt olämplig i en rättsstat.
Det gör att folk skräms till att låta bli att göra saker enbart av rädslan för att inte veta om det är olagligt eller inte.
Precis. Och för att knyta an till mitt tidigare svar till dig, om att många abortmotståndare ser allt liv som heligt, så gör ju just den här aspekten att det blir tydligt att det ofödda barnets liv (som inte ens finns i det här fallet, det är en potentiell graviditet!) värderas högre än kvinnor som är sjuka och inte ens gravida.
 
Jag tycker ärligt talat inte alls att det är obehagligt/otäckt/läskigt att tänka att jag inte hade funnits. För det första, tänk så mycket lidande jag hade sluppit, för det andra, jag hade inte vetat om att jag var död. (Nej jag är inte det minsta självmordsbenägen.)

Religiösa brukar inte tro på spöken, det går emot deras tro så att de skulle tro att bebisspöken skulle fara omkring tror jag inte utan det är något annat de far efter. Jag tror inte heller att dessa människor förstår hur det är att vara oönskad och oälskad och jag tror inte att de förstår att döden kan vara så mycket bättre än livet ibland. Jag tror heller inte att de förstår att den där cellklumpen de skriker om är ett liv inte är så mycket mer liv än äggen som går förlorade varje månad om ingen befruktning sker eller spermier som ju dör om ingen befruktning sker. De borde dessutom skrika högst över spermierna! Tänk så många liv som dör vid varje ejakulation. Även vid en befruktning är det ju bara en enda som överlever. Jag tycker helt enkelt att de silar mygg och sväljer kameler för att använda ett kristet uttryck.
Jag menade efter döden, att allt som är jag försvinner - det är lite läskigt att tänka på.
Annars håller jag med dig, hade jag inte fötts så hade jag ju inte haft några problem alls.
 
Jag tycker ärligt talat inte alls att det är obehagligt/otäckt/läskigt att tänka att jag inte hade funnits. För det första, tänk så mycket lidande jag hade sluppit, för det andra, jag hade inte vetat om att jag var död. (Nej jag är inte det minsta självmordsbenägen.)

Religiösa brukar inte tro på spöken, det går emot deras tro så att de skulle tro att bebisspöken skulle fara omkring tror jag inte utan det är något annat de far efter. Jag tror inte heller att dessa människor förstår hur det är att vara oönskad och oälskad och jag tror inte att de förstår att döden kan vara så mycket bättre än livet ibland. Jag tror heller inte att de förstår att den där cellklumpen de skriker om är ett liv inte är så mycket mer liv än äggen som går förlorade varje månad om ingen befruktning sker eller spermier som ju dör om ingen befruktning sker. De borde dessutom skrika högst över spermierna! Tänk så många liv som dör vid varje ejakulation. Även vid en befruktning är det ju bara en enda som överlever. Jag tycker helt enkelt att de silar mygg och sväljer kameler för att använda ett kristet uttryck.
Det är det som irriterar mig så med frågan "Tänk om din mamma gjort abort!". Jag förstår liksom inte. Det är så korkat. Man hade ju inte brytt sig...för man hade inte existerat 🤷‍♀️ Och om de då inte tror på att någon stackars själ flyter omkring i rymden och sörjer att den aldrig fick födas, vart vill de då komma?
 
Det är det som irriterar mig så med frågan "Tänk om din mamma gjort abort!". Jag förstår liksom inte. Det är så korkat. Man hade ju inte brytt sig...för man hade inte existerat 🤷‍♀️ Och om de då inte tror på att någon stackars själ flyter omkring i rymden och sörjer att den aldrig fick födas, vart vill de då komma?
Jämfört med "din mamma ville verkligen inte ha barn, men det var fängeslestraff på alternativet"....
 
Det i sin tur får mig att tänka på ett foto som jag såg häromdagen på en amerikan som hade en t-shirt med texten Jesus Christ was the greatest american who ever lived.
vector-thinking-guy-meme-face-any-design-eps-80093538.jpg


Om Jesus hade plötsligt återuppstått (till allas överraskning, förutom vissa extrema kristna grupper) så skulle han gå in i deras kyrkor och välta deras bord.
The greatest american?? Det får mig oundvikligt att tänka på den amerikanska Mormonkyrkan, som hävdar att Jesus även besökte USA och predikade för urinnevånarna ("indianerna"), att Noas ark strandade på ett berg på USA:s östkust (minns inte vilket i skrivande stund) och att Edens Lustgård låg i Maryland.....
 
The greatest american?? Det får mig oundvikligt att tänka på den amerikanska Mormonkyrkan, som hävdar att Jesus även besökte USA och predikade för urinnevånarna ("indianerna"), att Noas ark strandade på ett berg på USA:s östkust (minns inte vilket i skrivande stund) och att Edens Lustgård låg i Maryland.....
:rofl: Alltså wow, de lyckas verkligen med att få allt handla om USA 😅
Intressant det där med urinvånarna, med tanke på att den vita mannen kom och decimerade dem senare ... vad är deras ursäkt där liksom 🙄
 
Miljömässigt går det att diskutera. Det släpps det ut hormoner med avföringen i avloppet ut till naturen. Det finns väl undersökningar som visar på hormonella förändringar av fiskar? Helt bra är inte hormon p-pillren. Kanske inte ens för de som använder dem. Bäst är väl kondom och fler äldre karlar kunde väl skära av sädesledaren frivilligt? Det har väl ingen betydelse hormonellt för mannen?

Näe större ansvar borde delas mellan de båda könen vid en gemensam aktivitet.
 
Miljömässigt går det att diskutera. Det släpps det ut hormoner med avföringen i avloppet ut till naturen. Det finns väl undersökningar som visar på hormonella förändringar av fiskar? Helt bra är inte hormon p-pillren. Kanske inte ens för de som använder dem. Bäst är väl kondom och fler äldre karlar kunde väl skära av sädesledaren frivilligt? Det har väl ingen betydelse hormonellt för mannen?

Näe större ansvar borde delas mellan de båda könen vid en gemensam aktivitet.

Jag håller med om miljöfaktorn, men republikaner gör sällan något med miljön som motivation.

Dom verkar vilja få stopp på sex före äktenskapet?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på om jag kanske borde sterilisera mig medans jag fortfarande får göra det valet själv :crazy:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 346
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp