"Roe vs. Wade" - kanske snart ett minne om HD får bestämma.

Jag ser det mer som att konservativa krafter har mer inflytande än vad som är önskvärt, och att man ofta använder "religiösa" skäl för egen vinnings skull.

Jag tror inte du förstår vilken makt katolska kyrkan har i Polen. Hur många det faktiskt är som är mycket troende katoliker.
 
Jag tror inte du förstår vilken makt katolska kyrkan har i Polen. Hur många det faktiskt är som är mycket troende katoliker.
Nej, det har du egentligen rätt i - mina kunskaper om just det är begränsade. Och jag tycker överlag inte om när en kyrka har för mycket makt i ett land. Men vad som nästan är obehagligare är högerpopulister utnyttjar detta för att få fram sin egen politik.
 
Fräscht.. förutsätter att alla de som är emot abort öppnar upp barnhem där de tar hand om de oönskade barnen som om de vore deras egna.

Ja... plus att undervisningen om preventivmedel ofta är bristfällig i länder där det är abortförbud. Att predika avhållsamhet funkar ju inte, genom tiderna har vi ju sett att folk slutar inte pippa utanför äktenskapet oavsett moralpredikningar :D
 
Jag bara mår illa över andras ovilja att ge de med livmoder ett VAL. Varför ska inte den som är gravid få välja? Ingen försöker ju tvinga någon som inte vill genomgå en abort… Det är ju endast att ge abort som val inför ett faktum man inte planerat för. Sedan ska jag inte gå igång på alla som blivit gravida pga tvång, våldtäkt, incest, eller där graviditeten hotar livet för den gravida. :rage::arghh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på om jag kanske borde sterilisera mig medans jag fortfarande får göra det valet själv :crazy:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 283
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp