PathOfClovers

Trådstartare
En icke godkänd Svensk Halvblodshingst. Fux. Har tappat bort hans stamtavla...Någon som har den och gärna mer information, om ni har! :D
 
Han är född på Gervide gård (Gotland) och användes/används i avel där.
Vet väl om några avkommor (bl.a. en syster till hela Sveriges stallbästis 2001 - Nimbus).

Svava f.90 e RO u (Gervides) Lina
Rysa f.89 e RO u Nita (Nimbus syrra)

Susanne
 
Jaa, vi har en valack född 1990 e. Röde Orm u. Gervides Nicolina...Skulle vara roligt att ha bild på honom... Orm gick på bete med typ 15 russ-ston på somrarna på den tiden...det förklarar alla korsningar från Gotland födda runt 1990... :D
 
Dessutom finns många av dessa här i Stockholmstrakten:
Nimbus föddes visserligen i Uppsala men har ren Gervide-stam:
han är e Neapolitano Florette u Nita, han bor ju hos Skånsta Ryttare.
Svava ska tydligen stå hos Stora Wäsby Fältrittklubb, hennes mamma Lina är hos Upplands-Bro.
Rysa stod några år hos Östermalms ridskola, och hon har fått ett föl - Gervides Trysa (e Gervides Rök), som såldes från Kungsbro ridskola.
Sen finns Rissla e RO u Moa 2060, men henne vet jag inget om.

Susanne
 
Gervides Trysa har jag ridit. Hon stod bara på Kungsbro en sommar (tror jag) och jag hyrde henne några dagar då. När vi red en långtur stannade vi vid en vattensamling så att hästarna skulle kunna dricka då la hon sig ner med sadeln på. :eek:
 
Det måste vara nåt med Gervides hästar och vatten, jag har fått två foton därifrån med två badande hästar (en stod visserligen på torra land och blev avspolad - men det är väl att bada det också, eller hur?).
Jag hoppas att du inte befann dig på Trysa när hon "simmade" med kläderna på...
 
Jag rider på Åkersberga Ridcenter och hyrde Nimbus nu under sommaren! Han verkar ha ganska många syskon och halvsyskon! :p
 
Sv: Röde Orm

Hejsan!

Jag har ägt Röde Orm sedan han flyttade från Gervide gård(han var då nästan 3 år och nykastrerad).

Du får gärna kontakta mig och ställa en massa frågor...

Jag har även kort som vi skulle kunna göra kopior av. Vill gärna veta lite om hans avkommor, vad de gör, hur de ser ut o.s.v.

Röde orm hade även en helsyster, NATTGLIM, är det någon som vet något om henne?

Mvh / susann

p.s. tyvärr finns han inte längre, d.s.
 
Sv: Röde Orm

Iiiip! :bump: Svava är ju min medryttarpålle! :D Superfin är hon, med ponnykaraktär och bra gångarter. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Djur På facebook har jag sett att ett antal filmer delas i olika grupper. Filmerna handlar om en familj som har två stora ormar och de visar...
Svar
14
· Visningar
1 144
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 086
Senast: Puffindog
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: Robina
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
584
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp