Röka & vara gravid, struligt förhållande!!??...

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

moondance

Idag pratade jag med en fd kompis som jag inte har pratat med på snart över ett halvt år, jag blev jätte 'chockad' när hon ringde, men ändå glad. :) Vi pratade om allt mellan himmel & jord jätte länge. Jag frågade lite om hennes 'pojkvän', om dom fortfarande vart tillsammans & så. Jag har aldrig gillat honom & vi (jag & min fd kompis) blev ovänner pga hur han har behandlat henne. Han är 33 & hon 18 & dom har vart tillsammans i 3 år nu, fast gjort slut till & från, haft uppehåll + att han har misshandlat henne både fysiskt & psykiskt, osv. Men hon sa att allt var bra nu & att hon väntade hans barn i femte månaden. :eek: Jaha, nu är hennes liv verkligen förstört tänkte jag. Hon går på gymnasiet & ska föda i juli, pappan kommer inte att ställa upp, han har 3 barn (4,7,11) sen innan, som han inte tar hand om. Dessutom RÖKER den blivande mamma, fast hon sa att hon bara röker ett halvt paket om dagen istället för 1,5 paket som hon gjorde innan hon blev gravid. :eek: Jag visste inte vad jag skulle säga, jag vill inte komma & börja tjabba (har gjort det tillräckligt innan, utan resultat :( ), det enda jag kunde säga var; vad roligt att ni ska ha barn & lycka till, men kom inte & säg att jag inte har varnat dej. Men hur bra är det egentligen att hon röker?????? Kan något hända bebisen??? Sen hennes förhållande osv.. :( Suck, tycker synd om henne, fast egentligen är det mest synd om den blivande bebisen. :(
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Röka & vara gravid, struligt förhållande!!??...

Vissa brudar kan inte välja pappor till sina ungar... Har också ett antal gamla vänner vars historier ser ut som den du berättar här... det är så jobbigt att se på, utan att kunna påverka. ens tjat är för döva öron...

Några exempel: En kompis blev tillsammans med en rörig kille som suttit inne för våldtäkt och grov misshandel. Smart. ett par månader efter att deras barn fötts åker han dit för dråpförsök och fick tre års fängelse.

En annan kompis blev tillsammans med en kille som suttit inne, Hon 21 han 32. Hon får ett barn med honom, han åker in i 9 månader. Han kom ut, unge nr 2 tillverkades och jäser i magen just nu. Han ? Sitter inne igen för vapenbrott. Osv osv osv

Vad är det för fel på folk ??? Tjejer som tror att de ska kunna rätta till stökiga killar kommer få ett helvete. Okej om de sabbar sina egna liv, men att föda fram en ny människa under såna förhållanden är så fel.
Rökning under graviditeten kan skada barnet, ja. Skulle verkligen inte röka om jag var gravid...

Fast, det är så lätt att vara moralisk inför andras liv. Ska väl egentligen inte döma någon men ibland är det svårt att låta bli.
 
Sv: Röka & vara gravid, struligt förhållande!!??...

Man är ju otroligt korkad om man försätter sig i den situationen, speciellt om det upprepar sig.Har de ingen självbevarelsedrift? :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 801
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
1 999
Senast: manda
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 492
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp