Såg en gubbe som gick omkring och åt på rönnbär direkt från träden en gång :o :D Tja till människor gör man ju iafl marmelad och eller te vet inte noga vilket... Det lär ska vara väldigt beska men om de är giftiga eller inte det överlåter jag till någon annan :smirk:

M

Marie_C

Nej, rönn är inte giftigt. Min get älskar rönnbär. Videung eller sälg som man brukar säga är jättebra att ge, alla djur älskar det, både barken och bladen. Det man ska vara försiktig med är ek som innehåller garvsyra.

gul_zebra

Trådstartare
Tackar för hjälpen! :bow: Bra, då slipper man ta sig så jättelångt för att fixa grenar till krypen :)

V

Vargdotter

Päronträ innehåller också garvsyra, iaf för mycket för degun!

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har under många år haft råttor som sonen älskar. Han matar dom gärna och varje morgon går han dit direkt och varje kväll säger han...
2
Svar
23
· Visningar
1 422
Relationer Om man är gift i GB med en britt, men är skriven och bor i sverige. vilka regler gäller vid skilsmässa?
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Tranan
·
  • Artikel
Hästnyheter Medel mot flugor och andra insekter som finns att köpa till hästar är mer eller mindre giftiga för både djur och natur. Men du kan...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Hej! Vi säger att Lisa och Pelle är gifta, utan diverse enskild egendom. De har tillsammans 3st barn som alltså är helsyskon, och Lisa...
Svar
9
· Visningar
932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• En sak jag inte fattar om andra
  • COP27
  • Just nu funderar jag på...

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar