Såg en gubbe som gick omkring och åt på rönnbär direkt från träden en gång :o :D Tja till människor gör man ju iafl marmelad och eller te vet inte noga vilket... Det lär ska vara väldigt beska men om de är giftiga eller inte det överlåter jag till någon annan :smirk:
 
Nej, rönn är inte giftigt. Min get älskar rönnbär. Videung eller sälg som man brukar säga är jättebra att ge, alla djur älskar det, både barken och bladen. Det man ska vara försiktig med är ek som innehåller garvsyra.
 
Tackar för hjälpen! :bow: Bra, då slipper man ta sig så jättelångt för att fixa grenar till krypen :)
 
Päronträ innehåller också garvsyra, iaf för mycket för degun!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En stallkatt är ett naturligt inslag i ett stall. Förutom att vara ett trevligt sällskap hjälper de också till att hålla stallet fritt...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Grans Naturbruksgymnasium i Öjebyn har stora problem med råttor. De är i kattstorlek. Skolan har provat både gift och fällor, inget...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 441
Senast: Rosett
·
Tjatter Vad har du gjort för naturen/miljön idag? Själv låter jag löven ligga kvar i trädgården som skydd för insekter och smådjur plus att det...
Svar
4
· Visningar
311
Senast: Tilly_85
·
Fritid Går det att säga om det här är en råttunge eller en mus? Den är i storlek som en vuxen större mus (dvs betydligt mindre än en råtta)...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
3 317
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp