Röntgen vid besiktning

Men den köptes ju utan besiktning om jag fattat @prinsessfeminist rätt?
Då är det ju inga bekymmer att höja en liten del.
Jag fattade det som att det hade gjorts en besiktning med en annan spekulant där hästen var halt på två ben. Sen gjorde man inte om besiktningen när köpet genomfördes med annan person. Eller har jag fattat fel?
Om jag nu inte missförstått så tänker jag att försäkringsbolaget anser att den tidigare besiktningen leder till reservationer. De bryr sig ju inte om att det då var en annan spekulant aktuell.
Till sist hittades en häst som först skulle säljas till en person, men den fick anmärkning på hälta på två ben.

Köparen drog sig ur, men min bekant sade då att hon var intresserad iallafall. Hästen i fråga skall användas till nybörjarridning.

Så överenskommelsen blev att hästen köptes utan besiktning och nuvarande försäkring togs över.
 
Jag fattade det som att det hade gjorts en besiktning med en annan spekulant där hästen var halt på två ben. Sen gjorde man inte om besiktningen när köpet genomfördes med annan person. Eller har jag fattat fel?
Om jag nu inte missförstått så tänker jag att försäkringsbolaget anser att den tidigare besiktningen leder till reservationer. De bryr sig ju inte om att det då var en annan spekulant aktuell.
Du har fattat rätt.

Nu bryr sig familjen inte om att höja livförsäkringsvärdet.

Hästen visar ingen hälta och beter sig glatt och positiv till allt och alla.

Besiktningen genomfördes av en annan spekulant och det finns ingen tillgång till dessa journaler.
 

Liknande trådar

F
Hästvård Jag ska snart köpa ny häst igen, efter flera dåliga hästköp tyvärr. Så den här gången har jag bestämt mig för att röntga hästen vid...
Svar
1
· Visningar
1 863
Senast: HMQ
·
K
Hästmänniskan *Skriver under anonymt nick då detta är känsligt för mig* Jag ringde för ett år sedan till kommunens djurskyddsinspektör och gjorde...
Svar
11
· Visningar
2 451
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp