Junijum

Trådstartare
Om hästen är röntgad tidigare, kan man se plåtarna fast man inte betalt dem? Om man åker till samma veterinär som plåtarna togs.
 
Det kan man men vissa kliniker tar numera betalt för sådant. Det gäller även om man var ägare till djuret när undersökningen gjordes. Jag kan säga att jag blev helt paff när jag fick det svaret. Jag ser det som självklart att det ska ingå i priset för undersökningen som gjordes att jag som har betalat för undersökningen ska kunna få ut resultatet och därmed kunna få ett andra utlåtande eller för att kunna ta med till annan veterinär för vidare utredning.
 
Det kan man men vissa kliniker tar numera betalt för sådant. Det gäller även om man var ägare till djuret när undersökningen gjordes. Jag kan säga att jag blev helt paff när jag fick det svaret. Jag ser det som självklart att det ska ingå i priset för undersökningen som gjordes att jag som har betalat för undersökningen ska kunna få ut resultatet och därmed kunna få ett andra utlåtande eller för att kunna ta med till annan veterinär för vidare utredning.
Det man tar betalt för är hanteringen. Det tar tid för personalen att göra sen tar men ju förstås betalt för ev CD skiva eller USB om bilderna skickas på det viset. Inte alla klinker som tar betalt förstås men det är så man motiverar det. Är du på plats för en undersökning tror jag verkligen inte att någon tar betalt för att jämföra med gamla bilder på ditt djur.
 
Tack för era svar. Om jag åker till en annan klinik kan man automatiskt se plåtarna från en annan klinik? Eller måste jag plockat ut dem innan besöket?
 
Tack för era svar. Om jag åker till en annan klinik kan man automatiskt se plåtarna från en annan klinik? Eller måste jag plockat ut dem innan besöket?
De måste skickas till nya kliniken på något sätt, antingen om de kan skicka över direkt till nya kliniken eller via dig. Sålänge den som betalade för de tidigare bilderna gett samtycke såklart.
 
De måste skickas till nya kliniken på något sätt, antingen om de kan skicka över direkt till nya kliniken eller via dig. Sålänge den som betalade för de tidigare bilderna gett samtycke såklart.
Och, sålänge man betalar för att få bilderna. De är sällan (aldrig?) gratis att få ut.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag letar just nu häst och undrar om hästar med anmärkningar på röntgen är något att vara försiktig med. För jag har hittat några hästar...
Svar
13
· Visningar
1 323
Senast: Thyla.cine
·
Hästvård Min häst har vad veterinären tror är en spricka eller en fraktur på hovbenet. Vi har röntgat två gånger, första gången 8 dagar efter att...
Svar
10
· Visningar
799
Senast: kryckan
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 184
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp