Rolex Miro e Royal Z II

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som känner till något om den danskfödde hingsten Miro, även kallad Rolex Miro, född 1999. Han är e Royal Z II u Lady Micha e Leuthen.

Jag har förstått att han varit avelshingst i Lettland men hittade på en sida att han skulle stå i Norge. Jag har hittat uppgifter om att han ska ha tävlat internationell hoppning.

Någon som vet lite mer om honom eller hans avkommor?

Långt bak kommer han från samma stolinje som min häst. Det är så långt bak att de knappast har några gemensamma gener, det är mest kuriosa.
 
Inte varje dag man ser dig undra om ngn hingst, du brukar ju ha svar på mångas frågor om just hingstar 😊
Han verkar bara ha två avkommor reggade i Sverige varav den ena verkar född i Lettland men importerad.
Han själv verkar ha tävlats av en Kristap som för övrigt uppgav han hade RGB som idol bland ryttare men detta såg du nog själv när du googlade? 😊
Tänkte dock att eftersom ryttaren har en officiell Fb sida så kanske du kan få fram ngn info utav den som hanterar sidan om du skriver till den?
 
Han har ju resultat från WC och CSI4* från 2009. Rimligen borde han ju tävlat internationellt även innan dess. Men icke mästerskapsresultat före 2009 är ju tyvärr inte tillgängliga hos FEI :(

Kollade FN Verlag där har han tävlat M** (1.35m) i Paderborn 2010 med en Huberta Vahle på ryggen. Inga listade avkommor i sporten.
 
Han har ju resultat från WC och CSI4* från 2009. Rimligen borde han ju tävlat internationellt även innan dess. Men icke mästerskapsresultat före 2009 är ju tyvärr inte tillgängliga hos FEI :(

Kollade FN Verlag där har han tävlat M** (1.35m) i Paderborn 2010 med en Huberta Vahle på ryggen. Inga listade avkommor i sporten.
Måste svara mig själv här. Jag sitter just nu och gör katalogsidor för auktionshästar och har faktiskt snubblat över lite random resultat före 2009 hos FEI. Vet inte om det är en slump men det kan ju vara så att man - plötsligt har tid och - har börjat lägga in äldre icke mästerskapsresultat, vilket ju vore toppen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp