Bukefalos 28 år!

Rolig markarbeteslektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja tänk, jag tyckte gårdagens markarbete var riktigt roligt :)
Rätt häst och en bra sadelkänsla (eller hur jag ska uttrycka det) gör mycket för självförtroendet
Det var så roligt sitta på nordsvenskorsningen SP igen, allt för länge sen vi fick kampera ihop.
Övningen var ganska enkel men samtidigt inte helt lätt. Att vända in på meddelinjen bryta av till skritt mellan koner, igång igen i trav och så rida vänster (eller höger) över en bom och fatta galopp i hörnet. Som ett Y ungefär. Kommer bli liknande övning nästa vecka med ett litet hinder istället
Jag har ju lovat bort min hopplektion till dottern, men finns chansen jag får SP så behåller jag nog den.
Om inte Z knäcker mitt självförtroende på fredag :cautious:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är lite klurigt det där med om det är hoppning eller markarbete på ridskolan. Man vet inte riktigt förrän man får order om vad som...
Svar
0
· Visningar
170
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Från ridlycka till hopplycka till otillräcklighetskänslor... Tja, nån gång måste ju vågen vända, eller hur?... Kvällens första lektion...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp