Roliga barnaktiviteter i södra Sverige?

Ainon

Trådstartare
Vi har bokat semester i sommar. Vår första i princip med båda barnen 😅

Vad finns det för roligt att hitta på med barnen inom ungefär detta område? Barnen kommer att vara 2,5år respektive 5,5år.
612E1B56-763F-4A64-9FF9-9D7D0738C2F6.jpeg


Vi utgår med bil från Sölvesborg men är norrbottningar och känns ok att köra inom hela denna kartbild ungefär 🙃

Vi ska på Astrid Lindgrens värld har vi bestämt iaf.
 
Gillar man cowboys och pistoler så röstar jag för High Chaparall. Den är en nedgången temapark som behöver renoveras för att kunna vara kvar i framtiden. Helst bör man ta med egen matlåda för all mat är inte värd pengarna.
MEN barnen, och jag, älskar att åka dit ändå då karaktärerna i parken bjuder in till aktiv lek med bland annat Lucky Luke, bröderna Dalton och Billy the kid :love:

Haha inser att ingen lär vilja åka dit nu efter min "recension" :o:rofl:
 
Skånes djurpark och Tropikariet i Helsingborg är trevliga besök om man vill se lite djur.

Ett trevligt gratis-alternativ är Hembygdsparken i Ängelholm, här finns trevliga lekplatser och lite djur att titta på också.
 
Astrid Lindgrens värld i Vimmerby! Inträdet kostar en del men miljöerna är fantastiska och det finns massor av saker att göra, både "fri lek" och teatrar.

Edit: gud vad bra jag läste trådstarten :angel: :laugh:
 
Om de gillar dinosaurier finns en dinisaurieutställning utanför Kalmar.
A World of Dinosaurs. Var där med systersönerna före pandemin. De har många riktiga fossil så en hel del intressant även för vuxna. Enstaka delar med de rörliga dinosaurierna kan dock vara lite skrämmande för yngre.
 
Vi har bokat semester i sommar. Vår första i princip med båda barnen 😅

Vad finns det för roligt att hitta på med barnen inom ungefär detta område? Barnen kommer att vara 2,5år respektive 5,5år.
Visa bifogad fil 110570

Vi utgår med bil från Sölvesborg men är norrbottningar och känns ok att köra inom hela denna kartbild ungefär 🙃

Vi ska på Astrid Lindgrens värld har vi bestämt iaf.
Se till att ta två dagar på Astrid Lindgrens värld, om ni vill hinna med allt. Vi var där en dag i somras och hann inte allt vi ville.
Å andra sidan gör det att vi måste åka dit igen :p.
 
Vi blev helt sålda på bornholms slottsruin. De hade väldigt roliga riddarspel för barnen, mycket skådespelare som interagerade gjorde visningar. Utöver det är grundutställningen och borgen tillräckligt fin för en dagsutflykt.
 
Vi har bokat semester i sommar. Vår första i princip med båda barnen 😅

Vad finns det för roligt att hitta på med barnen inom ungefär detta område? Barnen kommer att vara 2,5år respektive 5,5år.
Visa bifogad fil 110570

Vi utgår med bil från Sölvesborg men är norrbottningar och känns ok att köra inom hela denna kartbild ungefär 🙃

Vi ska på Astrid Lindgrens värld har vi bestämt iaf.
Finns ett fint Tropikarium i Helsingborg. https://tropikariet.com/
Bredvid en fin o barnvänlig hm trädgård? https://fredriksdal.se/ friluftsmuseum? gamla hus o enstaka gulliga djur och odlingar.
 
Gillar man cowboys och pistoler så röstar jag för High Chaparall. Den är en nedgången temapark som behöver renoveras för att kunna vara kvar i framtiden. Helst bör man ta med egen matlåda för all mat är inte värd pengarna.
MEN barnen, och jag, älskar att åka dit ändå då karaktärerna i parken bjuder in till aktiv lek med bland annat Lucky Luke, bröderna Dalton och Billy the kid :love:

Haha inser att ingen lär vilja åka dit nu efter min "recension" :o:rofl:
Får man rida ngt där? Dvs har de typ turridning westernhäst.
 
Barnen Gård i Lyckeby åker vi till varje år, det finns många olika roliga saker för barnen att göra och ett vattenland, så där kan man vara en heldag.

Om ni bestämmer er för att åka till norra Öland så finns det gokart-banor med flera roliga och stora hoppborgar bredvid i Glabo. När vi var där i somras tror jag det fanns 10-12 st!
 

Liknande trådar

Äldre Nu i svallvågorna efter SDs framgångar tycker jag det är läge att diskutera definitionen av svensk essens och svenskhet vilket är vad SD...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp