Roliga bilder och memes om hundar

received_648134059211146.jpeg
 
Hundarna utsätts oftast för en stund av för dom obegriplig människa. Dom märker att husse/matte är arg o irriterad men har oftast ingen aning om vad som hänt. Dom reagerar bara på människan. Dom skäms inte. Djur funkar inte så.
Vad jag har läst mig till finns det ingen forskning som visar på att djur kan skämmas, men samtidigt ingen forskning som bevisar att djur inte kan skämmas, därmed är det inget någon kan säga med säkerhet, ännu. Eller har du nya rön?
 
Vad jag har läst mig till finns det ingen forskning som visar på att djur kan skämmas, men samtidigt ingen forskning som bevisar att djur inte kan skämmas, därmed är det inget någon kan säga med säkerhet, ännu. Eller har du nya rön?
Djuren utsätts för en obehaglig stund av sin ägare för en idiotisk films skull. Personligen tror inte jag att djur kan skämmas. Men det har ju liksom inte med saken att göra. Det är obehaget som i detta fall är helt onödigt. Ingen hund kommer att ändra något beteende för att ägaren shamar den i en film för att få klick på internet. Alltså är det dumt och onödigt.
 
Ojdå, utveckla gärna, känner att jag skäms 😳 Vad har jag missat?
Att bete sig så mot djur gör man bara inte. Kommer man på en hund med nosen i smörbyttan typ kan man såklart säga nej men att skälla i efterhand skapar enbart och bara en osäker hund som inte vågar lita på sina människor eftersom de i hundens ögon är opålitliga och farliga med sina arga röster som plötsligt bara händer utan att hunden fattar varför. Den svarta hunden på filmen tycker att människan är så fruktansvärt otäck att hen inte ens vill se på henne medans den andra hunden ser ut att snart kissa på sig av skräck.

Att bete sig så illa mot sina hundar för att få likes diskvalificerar en från den enorma förmån det är att ha djur i sin närhet anser jag.
 
Hos mig behöver det inte ens vara så mycket ljud som en kylskåpsdörr. Jag fick erfara idag att det räcker med ljudet av plasten runt en ny ost som öppnas för att få ena hunden (som inte redan var i köket) att vakna och springa ner från ovanvåningen där hon låg och vilade. Hundarna brukar få varsin skiva ost när jag öppnar en ny förpackning, och det minimala ljudet har visst blivit ordentligt inpräntat i dem :p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 335
Senast: Sofie.S
·
Övr. Hund Har haft en riktig skitdag och behöver lite skratt :) Har ni några roliga/knasiga historier om era hundar?
2
Svar
33
· Visningar
2 333
Senast: tanten
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 343
Senast: Jeps
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp