Roliga bilder och memes om hundar

Hos mig behöver det inte ens vara så mycket ljud som en kylskåpsdörr. Jag fick erfara idag att det räcker med ljudet av plasten runt en ny ost som öppnas för att få ena hunden (som inte redan var i köket) att vakna och springa ner från ovanvåningen där hon låg och vilade. Hundarna brukar få varsin skiva ost när jag öppnar en ny förpackning, och det minimala ljudet har visst blivit ordentligt inpräntat i dem :p
På jobbet nästan snarkade min hund, sen gick min kollega ut i köket och hann dra ett drag med skalaren mot en morot. Hundens öron vaknade före hunden :D.
 
881AAA79-CAC6-4E3F-A181-C188962C9DED.jpeg
 
Att bete sig så mot djur gör man bara inte. Kommer man på en hund med nosen i smörbyttan typ kan man såklart säga nej men att skälla i efterhand skapar enbart och bara en osäker hund som inte vågar lita på sina människor eftersom de i hundens ögon är opålitliga och farliga med sina arga röster som plötsligt bara händer utan att hunden fattar varför. Den svarta hunden på filmen tycker att människan är så fruktansvärt otäck att hen inte ens vill se på henne medans den andra hunden ser ut att snart kissa på sig av skräck.

Att bete sig så illa mot sina hundar för att få likes diskvalificerar en från den enorma förmån det är att ha djur i sin närhet anser jag.
Men snälla nån. Nog för att hundar inte skäms på det sättet som vi människor gör, men ingen av hundarna är särskilt rädda.
Den ljusa sätter sig och glor lite konfunerat, den svarta går förvisso och sätter sig i hörnet men det ser mer inlärt ut än något annat. Kroppsspråket är avslappnat, svansen är hög men inte spänd. Ingen av hundarna visar några direkta tecken på obehag (fjäsk, visa ögonvitor eller slickar sig runt munnen).
 
Men snälla nån. Nog för att hundar inte skäms på det sättet som vi människor gör, men ingen av hundarna är särskilt rädda.
Den ljusa sätter sig och glor lite konfunerat, den svarta går förvisso och sätter sig i hörnet men det ser mer inlärt ut än något annat. Kroppsspråket är avslappnat, svansen är hög men inte spänd. Ingen av hundarna visar några direkta tecken på obehag (fjäsk, visa ögonvitor eller slickar sig runt munnen).
Inte i just den videon kanske, men videos på samma tema är ofta rätt problematiska. Många besvärade/ängsliga/rädda hundar som "skäms" på film.
 
Hos mig behöver det inte ens vara så mycket ljud som en kylskåpsdörr. Jag fick erfara idag att det räcker med ljudet av plasten runt en ny ost som öppnas för att få ena hunden (som inte redan var i köket) att vakna och springa ner från ovanvåningen där hon låg och vilade. Hundarna brukar få varsin skiva ost när jag öppnar en ny förpackning, och det minimala ljudet har visst blivit ordentligt inpräntat i dem :p
Om mina är ute står de utanför köksfönstret när husse öppnar en ny ostförpackning! :rofl:
 
Den här satte jag hop för några år sedan. Jag hade tagit en bildserie på mina chowtikar Gaia och Hedvig, helt utan tanke på att göra detta, utan jag ville bara ha någon bra bild på dem där de satt på klipphyllan. Hedvig (hunden till höger) bjöd verkligen inte till för att få en bra bild, vilket Gaia absolut gjorde.... :laugh:
 

Bifogade filer

  • gaia_hedvig_bildserie_141018.jpg
    gaia_hedvig_bildserie_141018.jpg
    221 KB · Visningar: 448

Liknande trådar

Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 327
Senast: Sofie.S
·
Övr. Hund Har haft en riktig skitdag och behöver lite skratt :) Har ni några roliga/knasiga historier om era hundar?
2
Svar
33
· Visningar
2 325
Senast: tanten
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 308
Senast: Jeps
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
767
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp