Bukefalos 28 år!

Roliga domarkommentarer

hastskotare

Trådstartare
Efter att läst en annan tråd ang domarkommentarer blev jag lite sugen på att höra ifall ni råkat ut för något roligt/ oväntat i protokollet?

Jag och hästen var iväg och tävlade och hon var lite grinig och känslig pga fällning.
Hur som helst gick det ganska bra tills mellangalopp då hon la till luftburna rörelser hela linjen som naturligtvis sabbade poängen eftersom momentet inte var utfört, så egentlig poäng 0-1. Vår poäng på protokollet: 5! Med domarens kommentar " bra försök och förberedelse på sprallig häst, poäng för din fina och följsamma ridning och problemlösning"

Kan ju tycka att det var en överdrivet snäll poäng att sätta då hela momentet förstördes men hon förklarade ju iaf varför och får man pluspoäng tackar man ju och tar emot eller hur? ;)
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Å vad roligt!
De ser ju säkert ryttare som löser sådant på lite olika sätt, och då är det ju bra att de premierar bra ridning;)
Försöker fraktiskt tänka så på dressyrtävlingar att huvudsaken är att man rider o inte bara låter saker hända, har man tur ser domaren det o bedömer därefter, om inte annat blir det kanske bättre nästa gång för att man gjorde så gott man kunde...
 
Sv: Roliga domarkommentarer

En av mina absolut första starter här i USA tar priset gällande konstiga kommentarer. Jag fick en enda kommentar i hela protokollet: "not the Olympics". :confused: Jag har fortfarande inte kommit underfund med vad domaren menade med det.
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Den här kommentaren fick kompisen när hon red en dressyrtävling på 'Kacklet', (mitt fullblodssto kallades så och det var sagt av kärlek så ingen tror nått annat)

9635_1229874870107_1326163458_30680365_5881014_n.jpg


Om inte bildvisningen fungerar, prova den här länken. :D
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/9635_1229874870107_1326163458_30680365_5881014_n.jpg
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Å vad roligt!
De ser ju säkert ryttare som löser sådant på lite olika sätt, och då är det ju bra att de premierar bra ridning;)
Försöker fraktiskt tänka så på dressyrtävlingar att huvudsaken är att man rider o inte bara låter saker hända, har man tur ser domaren det o bedömer därefter, om inte annat blir det kanske bättre nästa gång för att man gjorde så gott man kunde...

Hihi, ja man får väl tänka så. Blev verklgien helt paff :P
Precis, som tex om hästen slår om i galoppen är det bäst att rätta till, även om det blir rörigt. Då ser domaren att du märkte felet och rättade istället för att bara strunta i det.
 
Sv: Roliga domarkommentarer

En av mina absolut första starter här i USA tar priset gällande konstiga kommentarer. Jag fick en enda kommentar i hela protokollet: "not the Olympics". :confused: Jag har fortfarande inte kommit underfund med vad domaren menade med det.

Mon oj! Inte vidare uppmuntrande där inte... Konstig kommentar:crazy:
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Det konstigaste är att jag vann klassen med så där 10% till godo till tvåan (och nej, jag red inte på 85% - alla andra var helt enkelt urdåliga och dessutom hällregnade det). :confused:
 
Sv: Roliga domarkommentarer

:confused::confused: Mycket märkligt! Kanske blev avundsjuk och ville ta ner dig på jorden igen så att du itne trodde du var nått ;)

" gör skäl för sitt namn" han heter Payaz

i samma protokoll " skuttar hit o dit "
Underbart!:rofl:
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Jag var ute lite med min känsliga häst som blir mycket spänd och stressad vid nya platser.

Fick den här kommentaren:
Trevlig häst! För dagen ganska spänd, rid mkt lösgörande så kommer det bli en mkt fin häst med tiden!

Det är bara det att hästen är 22år!!
 
Sv: Roliga domarkommentarer

:rofl:

Fast åldern är ju bara ett nummer. Jag har tävlat en 36-åring! Visserligen i en pytteliten lokaltävling, och en två minuter lång hunterklass, men ändå. Hon tyckte det var dunderkul att få vara ute bland en massa nya hästar och bockade glatt när det var dags för ärevarv. :love:
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Fick en 9.a på en inridning i ett La.4 program med kommentaren *Som en spik!* :rofl: Jag tror han menade typ spikrakt, eller nått. :D
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Efter upprepade byten i kors och tvärs i en galoppökning på diagonalen: seriebyten ingår inte i det här programmet!

Den underbaraste jag hört kom från E Westin när en ponny reste sig i framridningen efter den inledande halten: "Visar magen" :rofl::rofl:
 
Sv: Roliga domarkommentarer

Min häst som unghäst laddade i mellangaloppen och fortsatte ut över staketet med framdelen men styrde tillbaka in. KOmmentar: "Vinglig väg, välter staket.." Snäll domare som lät mig rida klart.

På en lokal B:1 var det ett annat ekipage som aldrig fick galopp och hästen var inte framme för skänkeln, domaren blåste ritten och sa "Du kan lika gärna ta ett spö eller så går du ut härifrån" Fast ja roligt kanske det inte var, ryttarens själförtroende var säkert inte på topp efter det..
 
Sv: Roliga domarkommentarer

:rofl: Det var Westin som skrev att vi skulle banta. :rofl: :rofl: Hon har dock fått många ryttare att sluta rida.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp