Roliga kombinationer i mataffären?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Häromdagen handlade jag en deckare, diskborste, engångshandskar i storpack, förband, mjölkchoklad, plåster, rakblad till min rakhyvel och en rulle sopsäckar. Kassören, en kille i typ min ålder, såg på riktigt helt förstörd ut. :eek: :rofl:

Det kan väl inte vara bara jag som någon gång råkat handla en kombination av varor som väckt kassörens uppmärksamhet? :D
So... tell me och resten av Buke! :laugh:
 
En glass (Ben & Jerry) och en burk blod fångade en kassörs uppmärksamhet. Vid det tillfället köpte jag alltså ingenting mer än det.

Vid ett annat tillfälle köpte jag mat till mig (vegetariskt eller om det var veganskt den gången) och även då en burk blod. Personen i kassan tittade fundersamt på mig och frågade sedan vad jag skulle med blodet till :p

Annars gissar jag att de som jobbar i kassa har sett det mesta och att det som vi tycker är "hysteriskt kul" är vardag för dem. Fast jag vet inte. Jag har aldrig jobbat i kassa.
 
En glass (Ben & Jerry) och en burk blod fångade en kassörs uppmärksamhet. Vid det tillfället köpte jag alltså ingenting mer än det.

Vid ett annat tillfälle köpte jag mat till mig (vegetariskt eller om det var veganskt den gången) och även då en burk blod. Personen i kassan tittade fundersamt på mig och frågade sedan vad jag skulle med blodet till :p

Annars gissar jag att de som jobbar i kassa har sett det mesta och att det som vi tycker är "hysteriskt kul" är vardag för dem. Fast jag vet inte. Jag har aldrig jobbat i kassa.
Ja, vad ska du med blodet till egentligen? :nailbiting:Och var köper man en burk blod!? Det är inget man har på mitt lokala Ica iaf. :p jag kan inte komma på att jag handlat något direkt uppseendeväckande. Jag är himla tråkig. :down:
 
Ja, vad ska du med blodet till egentligen? :nailbiting:Och var köper man en burk blod!? Det är inget man har på mitt lokala Ica iaf. :p jag kan inte komma på att jag handlat något direkt uppseendeväckande. Jag är himla tråkig. :down:
Det är till hundarna ;) Blod har funnits i alla mataffärer som jag varit in till. Står i frysdiskarna i vit, anonym burk. Ofta där de har halalslaktat kött och "specialmat". Det finns grisblod och nötblod att köpa, men grisblodet är vanligast.
 
Nu har jag handlat till jobbet detta, vid olika tillfällen, men det vet ju inte andra kunder eller den i kassan.🙈

300 tortillabröd

Tio kilo bambuskott

25 kilo hel fransyska.

30 kilo nötfärs

300 ägg

😎😅
 
Häromdagen handlade jag en deckare, diskborste, engångshandskar i storpack, förband, mjölkchoklad, plåster, rakblad till min rakhyvel och en rulle sopsäckar. Kassören, en kille i typ min ålder, såg på riktigt helt förstörd ut. :eek::rofl:

Det kan väl inte vara bara jag som någon gång råkat handla en kombination av varor som väckt kassörens uppmärksamhet? :D
So... tell me och resten av Buke! :laugh:


Ni överskattar er själva. Det är inte många gånger man tänker på vad kunderna handlar. Oftast sitter man och tänker på nåt helt annat.
 
Ni överskattar er själva. Det är inte många gånger man tänker på vad kunderna handlar. Oftast sitter man och tänker på nåt helt annat.
Ok men då så.
Jag har aldrig suttit i kassa.

Kanske är det ens egna känsla? Man handlar något annorlunda, i kombination eller stora mängder.

Kassapersonal är väl människor de också och kan titta till?
Och även om inte de bryr sej så kan ju övriga i kön titta till.
Eller så tittar ingen alls utan det är bara en själv som tycker det känns utpekande.

Förlåt men kunde inte det här få vara en rolig tråd?
 
Jag har aldrig sett den som sitter i kassan gapa men det var rejäla blickar från andra kunder då jag handlade
1 platta kaffe
10 *200 st kaffefilter
3-5 diskborstar
 
När jag köpte två femlitersdunkar olja (till hästarna) så frågade kassören med ett glatt flin om jag skule ha fest.

En bekant som jobar i affär försökte skoja till det med en kund som köpte frimärken om hon ville ha en kasse - men ficfk ett snäsigt svar att hon hade. Ingen humor där inte......
 
Jag har aldrig sett den som sitter i kassan gapa men det var rejäla blickar från andra kunder då jag handlade
1 platta kaffe
10 *200 st kaffefilter
3-5 diskborstar

Förlåt för min nyfikenhet men... 2 000 kaffefilter?! :eek: Vad har man det till?!
1 platta kaffe och några diskborstar förstår jag, men sådana horribla mängder kaffefilter?! :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp