Roliga övningar utan ridbana/ridhus!

Horsesm

Trådstartare
Hej! Sökt runt lite och har inte hittat speciellt många inlägg om övningar osv man kan göra när man ej har tillgång till ridbana/ridhus. Jag har min häst ute i ett litet stall ute på landet där vi inte har ridbana eller ridhus, vilket inte gör mig något då jag ÄLSKAR att rida i skog och natur 😍 men vill gärna ha tips på övningar med tex bommar, små hinder osv. Har tillgång till många mjuka ridvägar och när det har torkat upp ute kan jag även rida på vårat fält. Så just nu har jag mestadels endast tillgång till rakt spår om man ska ha bommar osv.
Någon som kan komma med några förslag?😁
 
Du behöver ju inte rida på rakt spår bara för att du rider rakt fram tänker jag :)
Jag tyckte det var kul att hitta något litet dike och hoppa zick zack och klättra i sandtag och rida runt träd och styra med bara kroppen osv :) vet även att några i mitt stall roade sig med att galoppera framåt tillbaka i en stor vattenpöl. Detta är ju mest bus annars går det utmärkt att rida dressyr på grusvägar som jag nämnde längst upp :)
 
Tidigare red jag mycket terränghinder vid sandmark. Mest stockar i olika storlekar, tjocklekar.
På perfekt avstånd till gården så var uppvärmd när vi kom fram.
Nu ser förutsättningarna lite annorlunda ut. Mycket mer platt mark och ingen sandmark.
Mycket bra med grusvägar och där allt möjligt från ställningar, skänkelvikningar, öppnor, sluta mm
Tempoväxlingar.

Vill du framförallt hoppa kanske det finns någon i närheten du kan hyra bana av?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 769
Senast: svea
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 414
Senast: Hedinn
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 741
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp