Roliga saker som barn säger

Det har hänt mig ett antal gånger att barn ska förklara sociala medier för mig.

Jag är 30 och jobbar med sociala medier :D
Min fyra år yngre bror förklarade mycket tydligt för mig att det är nya tider nu och inte likadant som när jag växte upp. Så jag vet inte hur det är att växa upp idag. Sen avslutade han lite lagom drygt med att säga att jag beter mig som en dinosaurie.

Han var 12-13 och jag var 16-17 :D :cautious:
 
Dottern, 2 1/2 , med stort lockigt vitt änglahår som en boll, gick före mig uppför trappan till flygplanet (British Airways). Högst upp stod flygvärdinnan och log och sa: -And how old are you? Lilla dottern svarade: -I´m not old, I´m new!

Nästan för bra för att vara sant, men jag lovar!

Vid ett senare tillfälle, då hon precis fyllt 3, satt vi runt ett bord på banken för att skriva under papperen till husköpet. Lilla H satt under bordet men dök upp då och då. Tittade länge på den kvinnliga, lite medelålders och mycket eleganta bankkvinnan och sa: -Vet du om att ditt läppstift är samma färg som dina naglar? Hur gammal ÄR du egentligen?

Den damen hanterade inte frågan riktigt lika väl, men vi fick huslånet ändå.....
 
En lite äldre dam med en 7-8-årig kille på bussen. Barnet pratar exalterat om ett dataspel han brukar spela och frågar: "Farmor, vilket var ditt favoritspel när du var liten?"
"Nej, du vet, jag är så gammal, så när jag var liten fanns det inte datorer."
"Men... Hur kom ni ut på internet då?!"
 
Min sambo sade igår till 3 åriga dottern "kom så får du en kram av pappa"
Dottern som var fullt upptagen med sin lek svarade "Mysigt, men jag vill inte ha det nu" :D:D:D

Jag och sambon blev väldigt paffa och bröt ihop av skratt haha. Samtidigt som vi var snabba med att bekräfta och uppmuntra hennes sätt att svara. Det är ju underbart att hon kan vara så tydlig och mån om sin egen integritet
 
När äldsta dottern var nånstans mellan 1-2 höll vi på och tramsade runt matbordet och sjöng någon sång. Plötsligt tittade hon på sin pappa och sa "pappa, bäst du inte sjunger". Till saken hör att han sjunger verkligen, verkligen dåligt 😂
 
308652082_599154975293300_4353729059517112658_n.jpg
 
Dottern 4år: Du vet han som dom stekte så att han dog?
Jag: Eeh 😲.

Jag blev bra fundersam på vem hon menade. Jag hann tänka vad har hon nu lyckats se på tv. Sen kom jag på att hon åkt med i bilen när jag förklarade för hennes storebror att sambons bonusmorfar blivit kremerad och sen fick sin aska strödd i havet. Fick ju förklara att han trots allt var död innan han kremerades.
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
545
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 176
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 036
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp