Roliga saker som barn säger

Konversation mellan mina pojkar på 3,5 och 3,5 för ett tag sedan när jag hörde dom prata i baksätet.

"Pappa är en bajskorv"
"NÄÄÄE"
"Jo det är han visst det"
"NÄÄÄE!!"
(här börjar de slåss och skrikprata när 3åringen avslutar med:)
"PAPPA ÄR VISST EN BAJSKORV FÖR HAN GILLAR ATT FLYTA I TOALETTEN"
"okej då".

En till kul sak i julas var när 3åringen gav sin gammelmormor i 90årsåldern en rund julklapp som var typ en plastkula fylld med choklad. Sen kom han tillbaka och sa "nu har jag gett gammelmormor en pokemonboll med godis" 🤣
 
Konversation mellan mina pojkar på 3,5 och 3,5 för ett tag sedan när jag hörde dom prata i baksätet.

"Pappa är en bajskorv"
"NÄÄÄE"
"Jo det är han visst det"
"NÄÄÄE!!"
(här börjar de slåss och skrikprata när 3åringen avslutar med:)
"PAPPA ÄR VISST EN BAJSKORV FÖR HAN GILLAR ATT FLYTA I TOALETTEN"
"okej då".

En till kul sak i julas var när 3åringen gav sin gammelmormor i 90årsåldern en rund julklapp som var typ en plastkula fylld med choklad. Sen kom han tillbaka och sa "nu har jag gett gammelmormor en pokemonboll med godis" 🤣


3,5 och 2,5 år skulle det ju stå*
 
Jag är i stallet med stora barnen, som då var ca 3 och 5 år gamla. Jag mockar medan barnen leker i stallgången när jag hör dem prata med viskande röster.
”Kolla, vad är det där för något?”
”Är det pepparkakor?”
”Smaka!”
”eh …nä, det är inte pepparkakor”
Jag undrar vad sjutton de nu hittat på och går ut i stallgången där barnen står som två ljus och ser oskyldiga ut. På pallen bredvid dem ligger ett par mustad lädersulor som syrran införskaffat till sin häst :D
 
Min särbo är uppvuxen i Västergötland. Det hörs inte just något i vanliga fall, men ibland brer han på bara för att få oss att skratta 😍

Min åttaåring har snappat upp detta och när barnen var hos sin pappa och skulle ha spelkväll säger hon plötsligt på redig vätskötska, komplett med det lilla stönet på slutet, "Monopol".

Pappan: :confused:
Storebror: :rofl:
 
När vår treåring hade varit storebror i några månader pratade vi lite om hur mycket han gillar katter. Han pratade om att mormor och morfar har två katter och att faster har en katt osv. Sedan blir har tyst, funderar en stund och säger gravallvarligt;
"men vi har ingen katt. Vi har Oskar" (Oskar är alltså lillebror och ja, en bebis är väl ungefär som ett husdjur :rofl: )
 
När min systerdotter var fyra år och precis fått en lillasyster sa hon en dag till min syster att ”jag vill inte ha en bebis längre” varpå min syster sa att hon förstår det men det går inte att lämna tillbaka bebisen nu. Min systerdotter tänkte en stund och sa sedan ”vi skulle kunna ge henne till Lillemor och Stefan” vilket är deras 80–åriga grannar. Min syster sa att de inte skulle ge bort lillasyster till grannarna varpå min systerdotter genast säger ”är det för att de kommer dö snart?”
 
När vår treåring hade varit storebror i några månader pratade vi lite om hur mycket han gillar katter. Han pratade om att mormor och morfar har två katter och att faster har en katt osv. Sedan blir har tyst, funderar en stund och säger gravallvarligt;
"men vi har ingen katt. Vi har Oskar" (Oskar är alltså lillebror och ja, en bebis är väl ungefär som ett husdjur :rofl: )
Same same but different? :p
 
Samma unge i typ samma ålder, fundersam efter min lektion om hur barn blir till:
"Men alltså... hur får man av snoppen då? Skär man av den eller?"
"Vad menar du?"
"Du sa ju att man stoppar in den i snippan. Men hur får man av den?"

Vilken tur att han frågade så vi kunde reda ut det! 😂
 
Min kusin sa en så rolig grej för en massa år sedan. Hon var väll kanske 6 år och jag 13.
Kusin: Du är så himla lik din mamma.
Jag: Oj, vad kul att du säger det. Jag får alltid annars höra att jag är så lik min pappa.
Kusin: Ja, det säger de till mig också men det är ju skit taskigt. Han är ju för sjutton flintskallig!!!

Haha 😅 Kan skratta gott åt detta än idag 🙈
 
Jag, elaka mamman, tvingar ungarna äta macka innan lördagsgodis. Dottern 2 år vägrar, varpå storebror snart 5 år säger "jag kan äta upp den åt dig".
Lillasyster ger storebror sin macka, storebror äter upp macka och vänder sig till mig. "Nu kan hon få godis för jag har ätit upp mackan åt henne".

Jaha...ok då...men nåt känns fel liksom 🙄🤪.
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
545
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 186
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 108
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp