Roliga saker som barn säger

Tråden fick mig att tänka på en väns barn som är 3 år och är inne i en fas där hon blivit intresserad av att vissa har en snippa och andra har en snopp. Så hon pratar en del om det och uppmärksammar hur andra ser ut. Så hade hon sagt en dag "Pappa, du har större snopp än Oscar". Oscar är alltså en jämnårig kompis och vännen tänkte i sitt stilla sinne att.. det hoppas jag fan 😅
 
"-Vad gör ni?
-Leker doktor...med kläderna på!
-ookej...vad bra.
-ja, antingen är man naken, eller så får man sprutor och dör.
-det är de alternativen som finns? Men dör man verkligen hos doktorn?
-det händer då och då...
-......"
Tja, det händer ju faktiskt då och då :D 🙈
 
Min 4 åring letar efter äckelkorrar i träden när vi är ute 🤣🤣🤣
Min äldste hade också en ekorrekommentar jag minns. Vi gick förbi ett skogsparti på väg från öppna förskolan när han var ca tre år. Brukade finnas ekorrar där, men vi såg ingen så han sa besviket "Hamra mera ekorrar!!!"

Inte lätt när man inte kan skilja på "hamra" och "handla" och nej raring, vi kan inte handla ekorrar heller....
 
Dottern blanserar på tottodaren när hon går balansgång på trottoarkanten haha. Tidigare sade hon blandaserar haha
 
Min treåring dricker "snigelvatten" 😎. Omgivningen har ofta svårt att lista ut att hon vill ha flaskan med en snigel på...

Hon älskar även peppakaksmör. Detta är ju självklart Nutella 😎 Hon upptäckte nutella (pappans favoritpålägg...) när de kom med julförpackning - där av namnet!
 
Satt och åt med ett barn på jobbet (förskola). Barnet tappar en köttbulle på golvet och jag säger: Ojdå, du får hoppa ner och fiska upp den, utan att riktigt reflektera över vad jag sa. (Ibland går det på reflex bara.)
Barnet hoppar ner på golvet, fiskar upp köttbullen, reser sig glatt upp, visar köttbullen och säger: Jag fick napp!!
Älskar när barn har lite humor sådär :D
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
573
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 243
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp