Roliga saker som barn säger

Ett annat tillfälle, annat barn.
Vi är ute på promenad och barnen går två och två på led.
Ett barn går och pratar med kompisen och tittar inte vart barnet går, vilket resulterar i att barnet går rakt in i en lyktstolpe.
Barnet stannar upp (givetvis) tittar upp mot lyktstolpen och säger: Oj! Den flyttade inte på sig!

Har visst en något dramatisk snart 4-åring här hemma...

Vi pratade om vilken dag det är idag, och att det är fredag imorgon när hon bestämt säger "Jag vill att det ska vara fredag NU, jag kan inte leva utan fredag!"

Vissa saker undrar man verkligen vart de kommer från! O_o:confused:

W har ett nytt nickname på mig; ”Konst-dåre”. Låter ju spexigare än vad innebörden verkligen är, eller som jag uppfattat det iaf, en helt vanlig knäppgök.

Snart 4åringen
-Nu kan jag inte gå längre, jag har inget WIFI här.

- Mitt rum får vara stökigt för det är en källare och Peppa Pigs pappa (Greta gris) har sagt att källare ska vara stökiga.

Jag tror att drt är dags att minska skärmtiden här hemma 🙈

Senast ändrad:
Satt och åt med ett barn på jobbet (förskola). Barnet tappar en köttbulle på golvet och jag säger: Ojdå, du får hoppa ner och fiska upp den, utan att riktigt reflektera över vad jag sa. (Ibland går det på reflex bara.)
Barnet hoppar ner på golvet, fiskar upp köttbullen, reser sig glatt upp, visar köttbullen och säger: Jag fick napp!!
Älskar när barn har lite humor sådär :D
Haha... Jag har MÅNGA gånger lagt en overall på golvet och bett barnet lite käckt att "hoppa i overallen"... Tja, vi kan nog alla föreställa oss vad som brukar hända.... :D

Vi hänger rätt mycket med en förskolekompis till barnet som bor nära och hennes mamma, typ äter middagar och ses ute, det är nog den vuxna utanför familjen jag träffar mest och vi har väldigt trevligt ihop, liknande värderingar och mycket att prata om. Hennes farmor frågade henne när hon var här om jag och barnets mamma också var kompisar. ”nä, det tror jag knappast” fnös barnet 😂

5-åringen åt lördagsgodis igår, jag satt bredvid i soffan. Frågade (eventuellt en gång för mycket 😛) på skoj om jag fick smaka, han sa dock nej varje gång vilket var förståeligt eftersom han bara får 5 bitar. Sista gången jag frågade lyfter han blicken från filmen vi kollar på, tittar allvarligt på mig och säger med viss irritation:
- Mamma, vi har ju PRATAT om det här :cool:

Tydligt och klart, jag fick skaffa eget godis 😁

Liknande trådar

Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 108
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
1 172
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
14 050
Senast: Nytant
·
Övr. Barn Eskilstuna djurpark förra helgen och Astrid Lindgrens värld den här och mina pojkar 3 och 6 år har varit till sig av lycka! Har under...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 737
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar