Roliga saker som barn säger

Ett annat tillfälle, annat barn.
Vi är ute på promenad och barnen går två och två på led.
Ett barn går och pratar med kompisen och tittar inte vart barnet går, vilket resulterar i att barnet går rakt in i en lyktstolpe.
Barnet stannar upp (givetvis) tittar upp mot lyktstolpen och säger: Oj! Den flyttade inte på sig!
 
W har ett nytt nickname på mig; ”Konst-dåre”. Låter ju spexigare än vad innebörden verkligen är, eller som jag uppfattat det iaf, en helt vanlig knäppgök.
 
Snart 4åringen
-Nu kan jag inte gå längre, jag har inget WIFI här.

- Mitt rum får vara stökigt för det är en källare och Peppa Pigs pappa (Greta gris) har sagt att källare ska vara stökiga.

Jag tror att drt är dags att minska skärmtiden här hemma 🙈
 
Senast ändrad:
Satt och åt med ett barn på jobbet (förskola). Barnet tappar en köttbulle på golvet och jag säger: Ojdå, du får hoppa ner och fiska upp den, utan att riktigt reflektera över vad jag sa. (Ibland går det på reflex bara.)
Barnet hoppar ner på golvet, fiskar upp köttbullen, reser sig glatt upp, visar köttbullen och säger: Jag fick napp!!
Älskar när barn har lite humor sådär :D
Haha... Jag har MÅNGA gånger lagt en overall på golvet och bett barnet lite käckt att "hoppa i overallen"... Tja, vi kan nog alla föreställa oss vad som brukar hända.... :D
 
Vi hänger rätt mycket med en förskolekompis till barnet som bor nära och hennes mamma, typ äter middagar och ses ute, det är nog den vuxna utanför familjen jag träffar mest och vi har väldigt trevligt ihop, liknande värderingar och mycket att prata om. Hennes farmor frågade henne när hon var här om jag och barnets mamma också var kompisar. ”nä, det tror jag knappast” fnös barnet 😂
 
5-åringen åt lördagsgodis igår, jag satt bredvid i soffan. Frågade (eventuellt en gång för mycket 😛) på skoj om jag fick smaka, han sa dock nej varje gång vilket var förståeligt eftersom han bara får 5 bitar. Sista gången jag frågade lyfter han blicken från filmen vi kollar på, tittar allvarligt på mig och säger med viss irritation:
- Mamma, vi har ju PRATAT om det här :cool:

Tydligt och klart, jag fick skaffa eget godis 😁
 
Ett barn, 5-6 år, tillsammans med sin mamma. Platsen är en förbutik med en hel del kö. Barnet håller i ett par leksakshandbojor. Barnet frågar mamman högt:

”Mamma, är det sådana här pappa brukar sätta på dig när ni ska kramas?”

Mamman såg ut att vilja sjunka genom jorden.
 
Skulle skjutsa ett barn och vi åkte förbi en stor kraftledning.

Barnet: - Va? Ett eiffeltorn i Sverige!

Tja, vissa likheter finns.
1680425258948.png
 

Liknande trådar

Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
493
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
22
· Visningar
1 528
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 585
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp