Roliga spel till datorn

MissFideli

Trådstartare
Jag har varit medlem på Zylom så länge jag kan minnas, men börjar tröttna lite. Dock inte på att spela.
Jag gillar plattformsspel och även spel där man ska samla in grejer och bygga/uppdatera byggnader osv. Favoritspelet är annars där man blir typ tappad från ett flygplan i öknen och ska bygga byar, klara olika uppdrag man får av ursprungsbefolkningen och leta saker. Det heter The Island Castaway om nån vet. Jag är inte så mycket ute efter att bygga så många hamburgare på så kort tid som möjligt eller på typ SIM där man ska bygga en stad på ett redan utvalt sätt. Eller hur man ska säga.
Som ni märker är mitt spelande på hög intelektuell nivår :cool:

Jag köpte hem Unravel för några år sen, men konstaterade att min dator var för gammal. Så inga fancy spel som kräver nyaste grafikkorten och så. Datorn är 6-7 år gammal och PC.

Hoppas hitta spel som tar lång tid att klara, spelade ett skitroligt spel som hade ynka 20 banor. Urtrist.

Har nån tips? Kostar dom pengar är det ännu viktigare med antal banor och tiden det tar att klara hela spelet.
 
Kan varmt rekommendera two point hospital som är en sorts spirituell uppföljare till theme hospital.

Du ska bygga ditt eget sjukhus (alltså byggnaden är "klar" men du måste sätta ut olika behandlingsrum osv) anställa personal osv. Inte alls komplicerat och väldigt roligt. Dessutom är många av "sjukdomarna" rätt roliga och behandlingen likaså.

Till exempel kan patienter vara drabbade av "light-headedness" vilket alltså inte betyder yrsel här utan deras huvud är en glödlampa, behandlas av en maskin som helt enkelt skruvar ur lampan och skruvar dit ett huvud istället :D

Spelet bör inte vara för krävande men vad du specifikt behöver för specs ser du lätt på steam. 35 euro kostar det. Vill du spela varje bara med 3-star rating (dvs klara alla tre stegen på banan) så är det bra mycket tid. Jag har spelat 57 timmar totalt och jag har fortfarande nästan en tredjedel kvar.

Är du helt ny så rekommenderar jag att du kanske kikar lite på youtube eller nåt och ser om det är för dig. Om du gillar "tycoon-spel" sedan tidigare så kan jag garantera att du gillar även detta :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jo, jag har googlat och kommit fram till så mycket som att datorn/grafikkortet eventuellt överhettas - men: Jag har precis köpt Modern...
Svar
10
· Visningar
3 533
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp