Roliga ställen att ha sex på

Det är naturligt att äta också men det säger man ju inte gärna till någon som har ätstörningar. Vad som är naturligt eller inte är öht ett ganska olämpligt argument eftersom det drabbar människor som av olika skäl inte kan fungera på det sätt andra anser naturligt.

Vad som är i skymundan betyder olika för olika människor. Och hemmet är inte en offentlig plats.
Jag pratar om naturliga kroppsliga drifter. Utan sex skulle vi försvinna, sen att vissa under livet utvecklar olika sett att se på sex är en annan sak.

Väldigt konstig jämförelse att jämföra sex med ätstörningar.
 
Av det enkla skälet att man ska visa hänsyn till andra i det offentliga rummet som vi gemensamt tar ansvar för. Vi knuffar, slåss, spottar, tränger oss inte för att vi alla tar gemensamt ansvar för varandra (även om det finns folk som inte gör det såklart). Att jobba med sina trauman hör inte till saken öht, utan egentligen handlar frågeställningen om hur vi bemöter varandra, hur vi gemensamt tar ansvar för vårt samhälle. Jag tycker att just vindskydd är ett sådant flagrant exempel eftersom de står i vår gemensamma natur, skyddade av allemansrätten, och då tar sig vissa friheter som förstör för andra. Det är osolidariskt på ett sätt som bara skär i mig. Det är också hänsynslöst. Jag tror att det är det jag reagerar på, att man inte värnar om det offentliga utan låter sin kårhet legitimera dessa handlingar. Man skiter i andra helt enkelt, även om man tror att man döljer det osv. Ha sex på en spårvagn och fullkomligt skita att den som kör spårvagnen har sin arbetsmiljö där. Det spelar ingen som helst roll om man inte syns eller hörs för t ex spårvagnsföraren, det är lika hänsynslöst ändå.
Som sagt, ingen har sagt att det är okej att ha sex framför ögonen på någon. Inte direkt så att fler är i vindskyddet och några bestämmer sig för att ha sex där och då framför dom andra. Man får ju hålla koll på omgivningen om man ska ha sex på det sättet. Vara snabba med att avbryta helt enkelt.

Men nej, jag håller inte med om att det är hänsynslöst om man osynligt för omgivningen har sex.
 
Jag pratar om naturliga kroppsliga drifter. Utan sex skulle vi försvinna, sen att vissa under livet utvecklar olika sett att se på sex är en annan sak.

Väldigt konstig jämförelse att jämföra sex med ätstörningar.

Att jämföra sex med ätstörningar vore ju helt befängt. Jag jämförde isf sex och mat vilket är delar av livet som inte fungerar naturligt alla.
Jag försökte med det exemplet illustrera att vad som anses naturligt är ett olämpligt argument.
 
Att jämföra sex med ätstörningar vore ju helt befängt. Jag jämförde isf sex och mat vilket är delar av livet som inte fungerar naturligt alla.
Jag försökte med det exemplet illustrera att vad som anses naturligt är ett olämpligt argument.
Det är inte olämpligt att prata om att mat är naturligt för kroppen att vilja ha bara för att vissa har problem med maten.

Blir någon så extremt stött av att någon menar att sex är naturligt så är det något den personen bör jobba på isåfall. För sex är inget som helst onaturligt att vilja ha.
 
Det är otrolig skillnad på ätstörningar och kroppens naturliga drifter.

Men jag jämför inte ätstörningar med naturliga drifter. Jag jämför ätstörningar (hatar ordet störningar) med t ex sexuellt självskadebeteende eller annan problematik relaterad till sexualitet.
 
Men jag jämför inte ätstörningar med naturliga drifter. Jag jämför ätstörningar (hatar ordet störningar) med t ex sexuellt självskadebeteende eller annan problematik relaterad till sexualitet.
Jag pratar om naturlig sund förhållning till sex. Varför ens dra in självskadebeteende i det här? Bara för att någon har ett problem så innebär inte det att resten av världen ska anpassa sig helt och hållet till den personen. Bättre att den jobbar med det isåfall. Alla har vi våra problem som inte alla kan ta sån extrem hänsyn till jämt och ständigt.
 
Jag pratar om naturlig sund förhållning till sex. Varför ens dra in självskadebeteende i det här?
Därför att du skrev att eftersom sex är naturligt så är det ok att ha sex på allmän plats (i skymundan). Då ville jag invända mot att sex inte är naturligt för alla och att det inte är så kul för dem med sexuell problematik att höra det. Jag kan nog inte förklara det bättre och om vi inte förstår varandra får vi nog vila i det.
 
Av det enkla skälet att man ska visa hänsyn till andra i det offentliga rummet som vi gemensamt tar ansvar för. Vi knuffar, slåss, spottar, tränger oss inte för att vi alla tar gemensamt ansvar för varandra (även om det finns folk som inte gör det såklart). Att jobba med sina trauman hör inte till saken öht, utan egentligen handlar frågeställningen om hur vi bemöter varandra, hur vi gemensamt tar ansvar för vårt samhälle. Jag tycker att just vindskydd är ett sådant flagrant exempel eftersom de står i vår gemensamma natur, skyddade av allemansrätten, och då tar sig vissa friheter som förstör för andra. Det är osolidariskt på ett sätt som bara skär i mig. Det är också hänsynslöst. Jag tror att det är det jag reagerar på, att man inte värnar om det offentliga utan låter sin kårhet legitimera dessa handlingar. Man skiter i andra helt enkelt, även om man tror att man döljer det osv. Ha sex på en spårvagn och fullkomligt skita att den som kör spårvagnen har sin arbetsmiljö där. Det spelar ingen som helst roll om man inte syns eller hörs för t ex spårvagnsföraren, det är lika hänsynslöst ändå.
Men hur förstör det för andra? Om ingen märker, inget skräp lämnas, allt står kvar i samma skick, hur förstör det?
Tänker på vindskyddet här, spårvagn ställer jag mig ytterst tveksam till även om man är ensamma och chauffören inte ser (pga hallå, fönster någon?).
 
Därför att du skrev att eftersom sex är naturligt så är det ok att ha sex på allmän plats (i skymundan). Då ville jag invända mot att sex inte är naturligt för alla och att det inte är så kul för dem med sexuell problematik att höra det. Jag kan nog inte förklara det bättre och om vi inte förstår varandra får vi nog vila i det.
Tror nog dom som har problem med sex mycket väl vet om människors och alla andra djurs behov av att fortplanta sig. Att det till väldigt stor del är inbyggt i oss.

Att det är naturligt innebär inte att alla känner ett behov att ha det dock och det är inget måste om man inte vill. Det gör det dock inte mindre naturligt för det.

Tycker många gör en alldeles för stor grej av det.
 
Senast ändrad:
Tror nog dom som har problem med sex mycket väl vet om människors och alla andra djurs behov av att fortplanta sig. Att det till väldigt stor del är inbyggt i oss.

Att det är naturligt innebär inte att alla känner ett behov att ha det dock och det är inget måste om man inte vill. Det gör det dock inte mindre naturligt för det.

Tycker många gör en alldeles för stor grej av det.

Iof så skiljer sig människan från de flesta andra djur i det att de är bland de få arter som har sex UTAN driften att fortplanta sig, dvs bara för det höga nöjets skull.
 
Jag tycker att just vindskydd är ett sådant flagrant exempel eftersom de står i vår gemensamma natur, skyddade av allemansrätten, och då tar sig vissa friheter som förstör för andra. Det är osolidariskt på ett sätt som bara skär i mig. Det är också hänsynslöst.
Alltså. Jag har varit aktiv i friluftsfrämjandet i halva mitt liv (Och har vänner som fortfarande är aktiva) och aldrig har detta ens lyfts som ett problem som finns. Det är liksom ytterst sällan någon bara vandrar förbi ett vindskydd hipp som happ.
Inte ens i BARNverksamheten har man yttrat att detta är något som kan inträffa och vara ett problem - Att man snubblar över folk som ligger med varandra i vindskydd alltså.
Och då bor jag i Skåne inte i Norrlands inland.
 
Intressant att det finns människor som inte har några problem att utsätta sina medmänniskor med sitt sexliv. Undra hur roligt det är för en person att råka komma på någon som har sex, speciellt om det råkar vara ett barn som kommer på någon.
 
Intressant att det finns människor som inte har några problem att utsätta sina medmänniskor med sitt sexliv. Undra hur roligt det är för en person att råka komma på någon som har sex, speciellt om det råkar vara ett barn som kommer på någon.

Men oj, många är nog de barn som råkat komma på sina föräldrar? Kan inte påstå att det skadat mig på något sätt. Vuxna människor har sex med varandra, svårare än så är det inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 933
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 814
Senast: Görel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 294
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp