Roligaste, dummaste, eller mest korkade emailadressen du sett/haft!

Aviello

Trådstartare
LIten utbrytartråd.
Vad är den den mest barnsliga, dumma, ogenomtänkta epostadress du sett? Har du kvar någon epostadress du skäms för?

Och är det egentligen någon skillnad på om man skriver emailadress eller epostadress? (bonusfråga)

Jag själv har kvar en hotmail-adress som bygger på mina initialer, men det vet ju folk inte. Sen en adress som är de första bokstäverna i mina shettisars namn. Saker är inte alltid så enkla som de verkar
 
softandcuddlyfurbeegirl@... var nog värst.

Jag reggade otaliga adresser när jag var i yngre tonåren och tyckte att roliga adresser var roliga. Ovanstående använde jag dock på riktigt under en period. :cautious:
Du hade den alltså? Men jag minns furbees, de var himla söta!
 
Min huvudmail är baserad på min hemsida. Nyligen har jag skaffat hemsida till mitt företag så all företagsmail går via den adressen.

Sedan har jag två slaskkonton, ett Hotmail och ett Gmail.
 
Jag har haft en och samma från start och den får folk att kommentera ibland och fnissa ibland och en arbetsförmedlare sa en gång att jag måste byta för att den verkar oseriös.
Men jag orkar verkligen inte bry mig eller engagera mig i att skaffa en annan.
Det är ett harmlöst ord som kanske är lite tramsigt men va fasen.
Ungefär som mitt bukenick. Det är lite småfånigt men har hängt med från start.
 
Alltså - det är antagligen lite skillnad på vilka man brukar maila med?

Jag får mail i egenskap av politiker, och funktionär i organisationer. De mail jag skickar tillbaka är ofta till just organisationer, myndigheter och företag. *Lockelsen att ha en "skojadress" är väldigt liten.

Mailar man mest med vänner, släkt och bekanta så är det kanske mer logiskt?
Plus ålder. Som 60-åring skulle en mailadress antaglilgen orsakat en del höjda ögonbryn.

Jag blir förundrad när folk i seriösa ärenden använder fåniga adressser.
 
Jag tänker på en del ansökningar som jag sett till jobbet, en myndighet. Dit skickar man ansökningar med adressen sexybitch94 etc. Man ska inte döma folk efter deras mailadresser men jag undrar hyr man tänker när man söker ett seriöst jobb med en sån adress. Som @tanten skriver är det en sak om man har såna adresser i mindre seriösa sammanhang men inte till jobb på en myndighet.
 
Jag har fortfarande kvar en hotmail adress som baserar sig på ett gammalt användarnamn jag hade på ett forum. Den använder jag när jag handlar på nätet, så slipper ja all skräppost/reklam på min seriösa mail, som består av mitt namn och sen eget domän namn. Den seriösa mailen har använts vid ansökningar om jobb osv.

Har sett några underliga mailadresser under åren, har säkert haft en själv som jag knappt kommer ihåg, typ horselover87@ eller något.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 145
Senast: Urigurien
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 264
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp