Roligaste, dummaste, eller mest korkade emailadressen du sett/haft!

Har en kollega som fått en emailadress av sin arbetsgivare som väl, hrm...är lite roande. Arbetsgivaren hävdar att systemet satt ihop adressen som bygger på kollegans för och efternamn. hairyass@... Kollegan har fått behålla adressen, men fått ett annat som han använder officielt. (det finns en punkt mellan bokstäverna men jag la inte in den här)
 
Min är katie_hast_bast
Skaffade den när jag var tio, fyller trettio i december. Den är lixom reggad överallt, så orkar inte byta. Den kommer av att katie är en häst och hästar är bäst!
 
Nu för tiden har jag ett gäng olika där alla har med mitt namn att göra. Har aldrig riktigt förstått mig på de där som klarar sig med en mailadress, blir ju nervös bara av tanken på den inkorgen... :p

Men, jag har inte alltid varit så sofistikerad. Skaffade visserligen rätt tidigt en hotmailadress med mitt namn, men under mellanstadiet hade vi tjejer i klassen den briljanta idén att alla skulle ha likadana mailadresser och resultatet blev kjamsupergirl_(siffra). Otroligt charmigt. :cautious: Nej, den finns inte kvar. :D
 
Av eleverna i min brors skola förkortas skolan DT men enligt lärarna är DP den "riktiga" förkortningen (dp som dick pics...). Så hans skol-mail är därför: förnamn.efternamn@edu.dp.kommunensnamn.se.
Lärarnas mailadresser är förnamn-nefternamn@edu.dp.kommunensnamn.se.

Att ingen reagerat på detta och att skolan fortsätter dela ut dessa mailadresser gör mig lite förvånad :laugh:
Men inte ska skolan behöva byta mailadresser för att en del tolkar dp som dick pics? Dick pics överhuvudtaget är en relativt ny företeelse och jag tror att du gravt överskattar hur spridd den där förkortningen är.
 
Men inte ska skolan behöva byta mailadresser för att en del tolkar dp som dick pics? Dick pics överhuvudtaget är en relativt ny företeelse och jag tror att du gravt överskattar hur spridd den där förkortningen är.
Nej, de som redan har en mailadress behöver självklart inte byta. Det förstår jag att det skulle bli för omständigt. Jag menar mer att alla nya elever skulle kunna få en annan mailadress.

Det är en högstadieskola och vad jag vet så vet nästan alla elever vad dp kan tolkas som - förutom skolans namn. Väldigt många tjejer har någon gång fått ta emot en (oönskad) bild på en mans könsorgan, men självklart kan inte alla känna till förkortningen. Jag känner att det känns mindre bra att ha den i alla mailadresser när man samtidigt försöker jobba mot att killar/män inte ska skicka dick pics.
 
Nej, de som redan har en mailadress behöver självklart inte byta. Det förstår jag att det skulle bli för omständigt. Jag menar mer att alla nya elever skulle kunna få en annan mailadress.

Det är en högstadieskola och vad jag vet så vet nästan alla elever vad dp kan tolkas som - förutom skolans namn. Väldigt många tjejer har någon gång fått ta emot en (oönskad) bild på en mans könsorgan, men självklart kan inte alla känna till förkortningen. Jag känner att det känns mindre bra att ha den i alla mailadresser när man samtidigt försöker jobba mot att killar/män inte ska skicka dick pics.
Jag ser det som bättre att skolan behåller förkortningen - för att inte ge efter för dem som anser att dp är något annat (och naturligtvis fattar att det inte är dick pics skolan menar)
 
När jag skulle regga min hotmail , eller ja min svåger tyckte att jag skulle ha en. Så han frågar familjen vad de tyckte och då skrek lilla 3-åringen mitt namn som hon inte kunde uttala riktigt . Och så blev det. Förmodligen ensam om det.
 
Av eleverna i min brors skola förkortas skolan DT men enligt lärarna är DP den "riktiga" förkortningen (dp som dick pics...). Så hans skol-mail är därför: förnamn.efternamn@edu.dp.kommunensnamn.se.
Lärarnas mailadresser är förnamn-nefternamn@edu.dp.kommunensnamn.se.

Att ingen reagerat på detta och att skolan fortsätter dela ut dessa mailadresser gör mig lite förvånad :laugh:
Det skulle snarare förvåna mig om någon skulle reagera. Det blir många adresser som skulle strykas om alla som kan bilda kontroversiella ordpar/uttryck skulle bort.
 
Det skulle snarare förvåna mig om någon skulle reagera. Det blir många adresser som skulle strykas om alla som kan bilda kontroversiella ordpar/uttryck skulle bort.
Det har varit på tal om att byta bort ”dp” från maildresserna, men det har inte blivit av. Så det har varit folk som reagerat på det, men egentligen spelar det inte så stor roll, ska man maila någon utanför skolan lär de flesta ändå använda sig av en privat mail och inte skol-mailen.
 
Av eleverna i min brors skola förkortas skolan DT men enligt lärarna är DP den "riktiga" förkortningen (dp som dick pics...).
Alltså jag har aldrig hört att DP skulle vara en allmänt känd förkortning för dick pics och när jag googlar får jag inte alls fram nåt som tyder på det heller. Varken på svenska eller engelska.

Däremot är ju DT förkortning för deep throat och DP double penetration inom porr framförallt. Kan dock inte alls se varför skolan skulle byta adressen pga det, finns ju så många förkortningar och uttryck som har flera betydelser.
 
Jag hade en i många år, som var ett smeknamn när jag var liten. Skaffade den när jag var 12-13. Totalt oskyldig, men en del uppfattade den som porrig?? :yuck:
Har numer en slask Hotmail med namn + efternamn, en seriös privat gmail med detsamma samt en via jobb.
 
Jag har sett väldigt många olämpliga mailadresser på mitt jobb.
Jag fick upplysa min pappa om att han borde ha en mer seriös adress än Hotmale(födelseår)@Hotmail.com
Det var var dock inte fullt lika obekvämt som samtalet jag fick ha när jag fick förklara för min (engelsktalande) pappa att även om han och hans polare hittade på saker och bastade ihop så kunde det missuppfattas rejält om han kallade det för bastuklubb...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 140
Senast: Urigurien
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 263
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp