Roligaste kattnamnet!

KungTulle

Trådstartare
Mina katter heter rätt vanliga saker.

Tigra, Frans och Grima.

Men ibland träffar man ju på katter som har väldigt ovanliga och/eller roliga namn.

Snälla skriv och berätta om de ovanligaste kattnamnen ni träffat på i era liv!

Det vore så roligt!
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Vi hade en kille förut som jag började kalla Paisley.
Det var en liten boll med perserstuk,vit med röda fläckar.
Efterhand kallade vi honom Söndag också,han kom ju på en söndag!:idea:
När han rultat till sej blev det Korven och Lorven....
Vi hade en som kallades Pudding - supersöt sköldpadda med massa päls (hittad på en väg i skogen vid 4 veckors ålder, med brorsan Paddington).
Nu har vi bl a Mogwai och Sötnos.:love:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Pomperipossa en silvertabby....
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Svårt att avgöra vad andra tycker är ovanligt men vi har haft Mussi, D-day och Zassi.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

mitt ex's föräldrar hade katter, Mannagryn, Havregryn och Risgryn.
när pojkarna var små hade dom döpt två kattungar till Stekpannan och Bacon...:crazy::D

mitt ex hade en egen katt som hette Hyperbolicus.. det är tydligen nån matematisk formel...:confused:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Jag hade en katt när jag var liten som ståtade med namnet KisseKatt Pelle Måns BillochBull Ljung. Misstänker att jag hade snöat inne på Pelle Svanslösböckerna när det var dags att ge katten ett namn. :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina katter heter Tyko och Paloma. Tykos brorsa heter tydligen Brahe. :D Palomas bror (som tyvärr inte lever längre) hette Buster.

Stallkatten i stallet vi stod i när vi bodde i Stockhom för flera år sen hette Klonka. :love:

Stallkatten här heter Emil.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min mormorkatt var registerad som Katja Kissinger.
Kallade henne aldrig för det, för mig var hon goan boan.

/B
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Nuvarande katten heter Klumpen Larsson :D Han hette Larsson när jag köpte honom, men jag gav han tilltalsnamnet Klumpen just för att han är så klumpig :D

I ett stall för en herrans massa år sedan hade vi "bibeltema" på en av kattkullarna. Mamma hette således (jungfru) Maria :p
Folk kollade lite konstigt när man sprang runt och kallade på Jesus faktiskt :angel: :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Vi har haft en Ojsan. Som i "Ojsan varför hänger du i gardinen?" "Ojsan nån har visst tuggat i sig remmen till min väska" "Ojsan smutstvätten har rymt ur tvättkorgen"...
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Oj varför tänkte jag inte på stallkatterna! De heter i alla fall Magnum, Glock och AK47. PÅ ALLVAR. (AK47 brukar sova i min hästs krubba.) Gissa vad stallägarens make samlar på... :eek:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Jag har nog inte mött så många ovanliga kattnamn, men nämner några lite roliga namn :)

Aprikos, Pirat, Tass, Barbro, Gulis
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

*kl*

Hoppas Aningsfull hittar till denna tråd - jag tycker att namnet på hennes katt är helt oslagbart!

Vår katt heter Saga, rätt o-spännande. Stallkatten på en 4H-gård jag jobbade på för flera år sen hette Fräs, vilket var kul eftersom det inte gick att tänka sig en snällare katt. :love: Jag tror inte ens han visste hur ett fräs gick till.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

När jag var liten hade jag en katt som hette Madame Von Essen:D

Nuvarande heter Xena, Nicco, Pysen, Spotlight, Lucifer, Maja, Sotis, Alien och Ido, några vanliga och några ovanliga.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

mitt ex's föräldrar hade katter, Mannagryn, Havregryn och Risgryn.

Underbara namn!!

Min nuvarande katt heter Knut. Men jag adopterade ett syskonpar för många år sen som fick namnen Kungen och Drottningen. Drottningen rymde tyvärr men Kungen lever fortfarande glada dagar som bortskämd ute/innekatt på Österlen.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Jag kände till en syskontrio som hette Kattolina, Kattmando och Kattastrofen. :D

Jag har en katt som heter I love my Lapcat (Kallas Lapcat). Tycker det är ganska roligt.
En annan av mina katter kallas Klösa. :angel:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min katt katt heter Cicciolina, och ja, hon är döpt efter porrstjärnan!

i våran ägo finns/har funnits
Frasse Fransson
Janos (min yngsta syster kunde inte säga Jansson utan sa Janos och så fick det bli)
Tupac

Grannen har en Eddie vilket kanske inte är så konstigt, och en Sven Superman, eller Superman Sven, ingen vet riktigt!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 625
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 551
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 229
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp