Bukefalos 28 år!

Roligaste respektive tråkigaste programmet?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
* Hade tänkt lägga tråden under typ "gnägg" men hittade inte det här. Moderatorn får gärna flytta om den ligger fel *

Som rubriken säger, vilket program tycker ni är roligast respektive tråkigast? Och varför?

Eftersom att jag är TS så får väl jag börja :D

Program jag ridit: Hemmasnickrat, typ 11 punktigt debutantprogram, hemmasnickrat caprilliprogram (utgick från LB:1), Ryttarmärke II, LC:1 2008 och LC:2 2008.

Roligast:
LC:2 2008, lätt! :D
Det "hände någonting hela tiden", man fick visa upp många olika saker och det är mycket galopp :love:

Tråkigast:
Det hemmasnickrade, typ 11 punktiga debutantprogrammet.
Det bestod typ av att man skulle rida rätt upp i trav A-C, ut i höger varv, ett varv på stora mittvolten vid B, snett igenom K-M, ett varv på stora mittvolten vid E, skritt (alltså inte friskritt!) A-F-B-M-C, framridning i trav C-E, galopp mellan E-A, avbrott vid B, snett igenom H-F, galopp mellan A-E, avbrott vid B, och sist rätt upp A-C med hälsning.
Varför jag inte tycker om det behöver jag nog inte ens förtydliga...

Så vilka program gillar ni mest/minst? :D
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

Ju högre klass desto roligare program såklart! Jag har bara tävlat dressyr upp till Prix St George... men mitt favoritprogram är nog MsvB :4 , det är lagom enkelt och man behöver inte trimma ihjäl sig för att komma igenom det på ett hyfsat sätt. Sen går det inte att fuska mer...
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

L:B2 är alla tiders dötråkigast program.

Sen har fio helt rätt i att desyo högre upp man kommer desto roligare blir programmen. MsvC2 är högsta jag ridit och det programmet gillar jag:). Sen är iofs LB3 en gammal favorit-det är långt och ger bra möjlighet att verkligen jobba hästen genom hela programmet.
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

Jag gillar msvB5. :)
Men tror också att det blir roligare ju högre man kommer.
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

Jag älskar LA:4 men av någon anledning verkar alla andra hata det för det är typ aldrig några anmälningar till den klassen om det finns andra alternativ :cautious:. Gillar även MsvC:2 och MsvB:2 som är de högsta programmen jag ridit.

Tråkigaste är nog debutantfälttävlansprogrammet från 2007...
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

Jag gillade också LA:4, och MSV C:1 är trevligt.
Det är de svåraste program jag provat. LC programmen är dödstråkiga. LB:1 tycker jag inte om, men LB:2 är ganska trevligt i mina ögon.
LA:1 inte så kul men tillräckligt symmetriskt för att vara enkelt att memorera.
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

Håller med fio om att programmen blir roligare ju högre upp i klasserna man kommer!
MsvA1 gillar jag verkligen (också det högsta jag ridit), MsvB4 & B5 likaså.
MsvB1 är kul om man har en häst som lämpar sig för kort bana.

Har bara ridit det en gång, men måste säga att jag var positivt överraskad av nya LA3.
LA4 tycker jag är ok, men var bättre i förra versionen, precis som MsvC-programmen.
Generellt gillar jag inte de program där man rider ökningar på långsidorna (looking a little extra at you, MsvB2).

Sen finns det några fälttävlansprogram som är kul att rida, betydligt trevligare än dressyrdressyrprogrammen på motsvarande nivå.

Fast den mest avgörande faktorn är ändå hästen man sitter på! Med en fin häst blir det kul att rida vilket program som helst :D
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

Jag älskar MSV A:1 och MSV B:2 och minst gillar jag MSV B:3
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

.
LA:1 inte så kul men tillräckligt symmetriskt för att vara enkelt att memorera.

LA1 är egentligen ett rätt okej program tycker jag. Gillar kort bana när jag sitter på ponny. MEN jag rider ALLTID fel väg nånstans i det programmet. Det går troll i det.
 
Sv: Roligaste respektive tråkigaste programmet?

Jag är ju hoppryttare och tycker dressyr är dötråkigt, men för många år sedan hade jag en jättefin dressyrpålle som lotsade omkring mig i olika dressyrklasser.
Absolut tråkigaste var nog den högsta klassen vi red, MSVB:3. Det var en rätt tungriden häst, så jag var helt död när programmet äntligen var klart.
Roligaste var när jag red en LB:1 på en ren hoppehäst. Noll förberedelse, hästen stod på bakbenen i båda halterna, trodde dressyrstaketet var hinder och domarens kommentar var "Hade dressyr gått på tid, så hade ni vunnit. Nu gör det inte det." Har nog aldrig fnissat så mkt under en dressyrtävling.
När det gäller programmet i sig är det lika tråkigt som alla andra ;)
 

Liknande trådar

Dressyr *Som rubriken säger* Jag har hittills bara ridit två stycken olika; "Debutantprogram för ridborgare" (ett hemmasnickrat program som...
Svar
2
· Visningar
1 411
Senast: mirrorgirl
·
Dressyr Har en grej som jag funderat på ett tag som jag tänkte presentera. Jag har en häst som är stor, sent tagen, överbyggd, rakhasig samt med...
2
Svar
38
· Visningar
2 676
Senast: Malinigbg
·
F
Dressyr i söndags så debuterade jag och pållen på tävlingsbanorna, dock bara i en L B:1! Är i slutändan jättenöjd med pållan som gjorde sitt...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Frieserhäst
·
Dressyr Jag bor ju i USA och har börjat med lite programridning, för att se vart jag kan tävla om det blir aktuellt till hösten. och nu är jag...
Svar
15
· Visningar
1 967
Senast: lizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp