Roligt men aj

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag en ridlektion på 1½ timme och senare på eftermiddagen red jag P. Det har resulterat i lite skavsår igen. Så dumt. Men båda hästarna var roliga att rida. På lektionen red vi en del övergångar mellan trav och galopp och jag tyckte det gick bättre än tidigare, i alla fall övergången från galopp till trav som blev mer balanserad.

P är lite "tittig" ute då han kollar in omgivningarna och han blev även idag "rädd" för några får som vi red förbi. Jeez, som om han aldrig sett ett får förut. Han delar husrum med ett större antal får och ibland delar han även hage med dem så man kan inte direkt påstå att han är ovan. Men när jag får honom att koncentrera sig på vad jag vill så är han en verklig läromästare och bit för bit lär jag mig hur knapparna funkar på honom.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 919
Senast: Görel
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 172
Senast: Kilauea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 451
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp