Romance scam.

Mia_R

Trådstartare
Jag vill inte förorena datingtråden då det här handlar om bedrägerier.

Jag blev kontaktad av en(?) man(?) som så många andra. Jag var inte speciellt intresserad av honom men hur det nu blev så började vi messa varandra mer och mer. Han blev snabbt väldigt intensiv och jag drog öronen åt mig men gled vidare i mailen under tiden som jag kollat lite på nätet.

Min älskade captain in the US Army är på uppdrag i Kabul, han har nu begärt avsked för att istället flyga raka spåret till mig och skickar över sina tillhörigheter i förväg för att sedan komma efter och ta hand om mig. Han åker inte tillbaka till USA utan lämnar allt bakom sig, även sina två barn. :crazy:

När jag kollar lite på nätet hittar jag bl a det här: scamwarners, 419eater och det här!

För att kunna skicka sina saker så behöver han ju naturligtvis min adress, mitt namn, telnr och även ID?! När jag svarade att jag inte ville lämna ut det på nätet men kunde gå ner på ambassaden och lämna alla uppgifter han behöver gick han i taket! :devil: Jag älskar honom inte, jag litar inte på honom, jag tänker för mycket osv osv. Jag kommer förstöra allt så han inte kan komma och hålla sin älskade i sina armar och ta hand om mig. :cry:

Jag vill varna för den här killen om ni har konto på twoo. När jag googlade korten han skickat så fick jag träff på den här killen istället! :idea: Jag undrar vad min älskade captain har gjort för hemskt som blivit degraderad? :rofl:
 
Sv: Romance scam.

Det är klart jag älskar honom, han är ju både en krigshjälte och en god människa! :love:
Nu har han skickat alla sina tillhörigheter och väntar bara på att jag ska lämna besked om att det kommit fram, sen ska han komma och ta hand om stackars mig som är skadad efter en trafikolycka i torsdags. Han är sååå orolig för mig och ska anlägga en love garden åt mig där vi ska sitta och kuttra förälskat tillsammans. :D

Undrar om jag kan få honom att skicka pengar? Nu när jag är skadad och inte kan jobba. ;) :devil:
 
Sv: Romance scam.

Love garden?! Jistanes... :crazy:

Annars låter det ju bra, bli omhändertagen medan du blir bra efter olyckan. Fast lite pengar ska han väl kunna skicka på en gång eller hur? :p

Fast jag är fortfarande mkt tveksam till en "love garden"... :rofl:
 
Sv: Romance scam.

Mmmm, a love garden with artificial flowers ... som han redan varit ute och köpt i Kabul och packat ner åt mig. Han är ju dessutom väldigt ofta i Sweden så han vet ju hur det är i Sthlm. Det är ju jättevanligt med love gardens med konstgjorda blommor här. :cool:

Han kommer även få jättemycket pengar och ska skjutsa mig till jobbet varje dag så jag inte råkar ut för några olyckor eller kör för fort. Vad jag kommer att få det bra, tänk om han får så mkt pengar att även jag kan retire och leva på alla hans pengar? :love:
 
Sv: Romance scam.

Seriöst så gör de det. Jag sitter just nu och roar mig med att kolla runt lite på bl a youtube och det är de som blivit groomade i ett års tid för att sedan blåsas på 200 000 £ på tre veckor!

Det är otroligt vanligt, det jag reagerade på var att min lovely captain är hyfsat insatt, har en utmärkt engelska och genomgående är de otroligt duktiga på att lägga orden rätt. När jag märkte att han tjurade ihop för at jag skulle kontakta ambassaden så mailade jag och bönade om förlåtelse och han tinade upp omedelbart.

Nu när jag kollar på 419eater och scamwarners så följer han turerna steg för steg. Det finns massor med varningar ute på nätet, bl a från US Army på tuben för just den här typen av scams. Det är vanligt att de snor bilderna på döda eller kända soldater, utger sig för att vara i Irak eller Kabul.

Det sprider sig explotionsartat på datingsiterna och verkar vara på väg hit med nu. Den nya tidens Nigeriabrev.
 
Sv: Romance scam.

Det är väl inte så konstigt egentligen. Man kanske är världens ensammaste, olycklig och jättesingel. Och så dyker det upp någon som är på, trevlig, ger komplimanger och lägger tid på en. Det är nog lätt att svepas med av det rosa molnet då. Speciellt om man är romantiker.
 
Sv: Romance scam.

Det som förvånade mig var tiden som de hade lagt ner på att blåsa den här kvinnan innan de slog till, de talades vid på telefon och mailade i ett års tid innan de fick henne att skuldsätta sig själv och låna av vänner tills hon var helt dränerad. Hon har idag två jobb för att kunna betala tillbaka det hon lånat av vännerna, men det händer ju även män som längtar efter att träffa någon. :(

My darling captain har bara jobbat i några veckor nu, tror det var efter en som han älskade mig sanslöst och nu efter ytterligare två så är jag redan hans fru och han har sagt upp sig i Kabul under pågående uppdrag. Undrar vad Michael Ferriters fru och barn tycker om det? :o

För att vara "too nice" som han säger så är han väldigt mordisk, i senaste mailet jag fick men ännu inte besvarat så ska han döda den som skadar mig nu efter min olycka. :crazy:
 
Sv: Romance scam.

Han är en stilig karl måste jag medge, men han ser äldre ut än sina påstådda 42 år. Nu är det här inte en av bilderna de skickat till mig, där syns aldrig hans namn men de har missat att han har ring på fingret på en av de bilderna. Frågar jag så kommer jag bara få förklaringen att kortet är från före skillsmässan. :grin:

Ferriter_LTG_w.jpg
 
Sv: Romance scam.

Du kan få hans mailadress, klart han har kompisar som jättegärna vill bygga en love garden åt dig med. :love:

Meh, jag då? Jag behöver inte love garden, men ni vet ju att jag har en enormt soft spot för män i uniform. Och jag är säker på att de amerikanska är mycket bättre än de svenska. Det märks ju om inte annat på din, säg den svenske man (uniform eller ej) som skulle skjuta sin käresta till jobbet varje dag så hon inte ska köra för fort eller skada sig. Jag ska ju inte ha några barn heller, så jag kan överse med om någon lämnar sina barn utan eftertanke på andra sidan Atlanten för min skull. Jag menar - blir man kär så blir man ju.

Så jag kan också ta en ;)
 
Sv: Romance scam.

Meh, jag då? Jag behöver inte love garden, men ni vet ju att jag har en enormt soft spot för män i uniform. Och jag är säker på att de amerikanska är mycket bättre än de svenska. Det märks ju om inte annat på din, säg den svenske man (uniform eller ej) som skulle skjuta sin käresta till jobbet varje dag så hon inte ska köra för fort eller skada sig. Jag ska ju inte ha några barn heller, så jag kan överse med om någon lämnar sina barn utan eftertanke på andra sidan Atlanten för min skull. Jag menar - blir man kär så blir man ju.

Så jag kan också ta en ;)
:rofl::rofl::rofl:

Jag hoppas verkligen ingen svensk man skjuter sin fru dagligen. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp